Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Coop har hidtil selv siddet med designopgaven for det nordiske low-price brand X-tra. Tre bureauer fra hhv. Jylland, Fyn og København bød på opgaven, og det jyske vandt.

Coop, der hidtil selv har stået for det 12 år gamle design for discount-produktet X-tra, har nu valgt det koldingensiske reklamebureau Markant til opgaven.

Den lyder på at udvikle et nyt fællesnordisk emballagedesign for X-tra, og opgaven blev vundet foran fynske Nørgård Mikkelsen og københavnske Marketsquare.

Det nye X-tra design skal implementeres på 8 kategorier og 460 varenumre i Danmark, Norge, Sverige og Finland.

Ifølge en pressemeddelelse vandt Markant for deres forståelse for kategorien – og ”for at skabe et design, der med høj food appeal gør X-tra til et attraktivt brand på de nederste hylder i lang tid fremover.”

Markant står i forvejen bag design af de to brands, Coop og Rainbow, og vandt for blot tre måneder tillige designopgaven for udvalgte kategorier til Änglamark.

Desuden har bureauet udarbejdet emballage- og kommunikationskoncept til Valsemøllens nye danske melserie ”Dannevirke”, der netop er kommet på hylderne i Coops butikker.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club