Coop, der hidtil selv har stået for det 12 år gamle design for discount-produktet X-tra, har nu valgt det koldingensiske reklamebureau Markant til opgaven.
Den lyder på at udvikle et nyt fællesnordisk emballagedesign for X-tra, og opgaven blev vundet foran fynske Nørgård Mikkelsen og københavnske Marketsquare.
Det nye X-tra design skal implementeres på 8 kategorier og 460 varenumre i Danmark, Norge, Sverige og Finland.
Ifølge en pressemeddelelse vandt Markant for deres forståelse for kategorien – og ”for at skabe et design, der med høj food appeal gør X-tra til et attraktivt brand på de nederste hylder i lang tid fremover.”
Markant står i forvejen bag design af de to brands, Coop og Rainbow, og vandt for blot tre måneder tillige designopgaven for udvalgte kategorier til Änglamark.
Desuden har bureauet udarbejdet emballage- og kommunikationskoncept til Valsemøllens nye danske melserie ”Dannevirke”, der netop er kommet på hylderne i Coops butikker.