Jyllands-Posten ansætter ny marketingchef

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Samtidig udvider avisen ansvarsområdet, så der bliver tale om en ny marketing- og kommunikationschef. Der bliver særligt fokus på digitale produkter og sociale medier.

I forbindelse med,  at Jyllands-Postens hidtidige marketingchef, Karsten Jeppesen, i august valgte at gå til Skoringen, har Jyllands-Posten valgt at opgradere marketing-posten.

Derfor præsenterer bladhuset i dag en marketingchef, der også får ansvaret for kommunikation.

Det er Jeppe Schyth Olsen, der kommer fra en stilling som kommunikations- og marketingchef i Middelfart Sparekasse.

Årsagen til opgraderingen er ifølge bladdirektør Claus Hovge Andersen et ønske om øget fokus på kommunikation og derfor skal marketing og kommunikation integreres :

”Vi har ønsket at styrke Jyllands-Postens kernefortælling om at være en stærk og moderne medievirksomhed, der med fokus på en sund forretningsmodel hele tiden udvikler kvalitetsjournalistik. Det kræver et øget kommunikationsfokus og det har resulteret i en ny stillingsbeskrivelse som marketing- og kommunikationschef. På Jyllands-Posten ønsker vi derfor fremadrettet at arbejde integreret med kommunikation og marketing  både på strategisk og taktisk niveau”, siger han i dag i Jyllands-Posten.

Den nye marketing- og kommunikationschef har en bred erfaring, idet han hos Middelfart Sparekasse har arbejdet med både positionering og branding, kundetilfredshed, konceptudvikling, salg, sociale medier, digitale kanaler, loyalitets- og eventkoncept samt intern og ekstern kommunikation.

Jeppe Schyth Olsen skal endnu mere end man hidtil har gjort på Jyllands-Posten, fokusere på online markedsføring, sociale medier og markedsføring af digitale produkter.