Af Peter Engholm 25@mail.dk

Men er overordnet godt tilfreds med fredagens live-streamning af prisuddelingen, som ifølge avisens estimat blev fulgt af 2-3000.

De tekniske rammer om ikke stjal, så bar showet, da Jyllands-Posten uddelte Aurora-priser for årets bedste printannoncer i fredags. Der var nemlig premiere på livestreaming af prisoverrækkelserne og vinder-kommentarer, og målt i publikummets størrelse var årets show en mangedoblet succes.

“Godt 1.000 ip-adresser fulgte Aurora-prisen 2008. Flere så med via den enkelte adresse – f.eks. fulgte 30-40 personer med på Grafisk Højskole – så vi vurderer, at i alt 2.000-3.000 fulgte med. For en BtB-begivenhed er det ganske flot – også når vi sammenligner med de hidtidige Aurora-shows, som typisk var en fest for 100 personer,” siger Karsten Jeppesen, marketingchef på Jyllands-Posten.

Netop fest-elementet gik fløjten ved fredagens transmission – trods en kæk og åben værtinde, Camilla Oxvig Misser.

“Produktionen var bevidst cyperspace-agtig med drejelige kameraer ude hos bureauerne, der havde fået lidt mad og drikke. Men selv om teknikken fungerede udmærket, så er det svært med klapsalver i dette format. Værtinden leverede liv og ukrukkethed – med en snert af noget jysk over sig. Det var nede på jorden, men næste gang vil jeg briefe hende bedre på spørgsmål, så vi kommer mere ind på de krav til den gode idé, som printmediet stiller. Ligesom jeg også synes, at vi skal tale om effekt på annoncerne”, siger Karsten Jeppesen.

Han overvejede at lade årets Aurora-pris være en event på Second life, i et VIP-område. Imod denne idé talte sandsynligheden for, at kun få ville oprette sig som brugere til lejligheden.

I stedet går tankerne i den modsatte retning, altså lidt mere anologt.

“Vi går med overvejelser om at samle folk igen, måske i en biografsal, og så i øvrigt transmittere derfra. Samtidig vil vi gerne holde showet lige så kompakt, som det var i fredags – altså ca. 40 minutter, hvor det før varede en hel aften”, siger Karsten Jeppesen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club