Jysk slår to afdelinger sammen og ansætter ny marketingchef

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Den nye chef kommer fra Kompan, og bliver ansvarlig for produktionen af 1,4 mia. årlige tilbudsaviser, samt over 400 årlige TV spots.

Jysk opruster på marketing ved at slå to afdelinger sammen og ansætte Peter Kjeldsen som marketing & production manager.

Han kommer fra et job som Global Group Marketing Manager hos Kompan og har også en fortid hos Dansk Supermarked.

Peter Kjeldsen bliver bl.a. ansvarlig for produktionen af 1,4 mia. årlige tilbudsaviser, over 400 årlige TV spots og in store skilte og materiale til over 1000 butikker.

Desuden får han ansvar for Employer Branding, nye butikskoncepter og Jysk Apartment, hvor Jysk – med en lejlighed, der udelukkende er indrettet med møbler og boligtilbehør fra Jysks eget sortiment, viser kunderne, hvordan de kan lave kreative løsninger i deres hjem ved kun at bruge varer fra Jysk.

Peter Kjeldsen vil få ansvaret for det samlede team på 7 personer og vil referere til marketingdirektør Michael Gade.

»Det er et scoop, at vi har været i stand til at hente Peter til JYSK. Det skal også ses som et bevis på, at vi ønsker at tilføre Jysks marketing mere pondus og power, så vi kan flytte endnu mere i de kommende år,« siger Michael Gade.