Jysk lever op til sit navn, hvad angår bureauer: De er jyske. 727 i Skanderborg håndterer Jysks kreative budget, og i efteråret flyttede halvdelen af produktionen af de ugentlige tilbudsaviser på 15 markeder, heriblandt det danske, fra ét Aarhus-bureau til et andet: Fra Zupa Recommended til Envision. Resten af avisproduktionen har RMB/Reklame & Marketing Butikken - og jo: Det bureau ligger også i Aarhus.
Og nu følger så endnu et Aarhus-bureau, nemlig C&C Porter Novelli, der nu eksekverer Jysks strategi for livsstils-PR i Skandinavien
Jysk har traditionelt selv håndteret denne del, men indgår nu for første gang en længerevarende aftale med en ekstern samarbejdspartner. C&C Porter Novelli , der indtil sidste forår hed CC Public Relations, har hovedkontor i Aarhus – her sidder 5 medarbejdere, mens 1 sidder i København – og er tilknyttet det verdensomspændende Porter Novelli-netværk under Omnicom.
I de seneste 10 måneder er PR-strategien og samarbejdet blevet testet af i Sverige, og det har synliggjort Jysk i livsstilsmedier og på mange svenske blogs, at det har ført til en egentlig aftale med bureauet – og samarbejdet udvides til også at omfatte Norge og Danmark.
”Det har været vigtigt for os at få et bureau, som er vant til at arbejde ud over landets grænser, men som samtidig kender til Jysks historie og værdier. I testfasen fik vi skabt en synlighed, som indfriede vores forventninger til fulde, og vi nåede en lang række af de medier, vi har defineret som særligt vigtige,” siger Jonas Schrøder, kommunikationsdirektør i JYSK.
C&C Porter Novelli er valgt på grund af et stærkt netværk i hele Norden. 12-15 internationale virksomheder får i dag løst deres skandinaviske PR-opgaver gennem netværket. I en pressemeddelelse siger Helle Blach, direktør C&C Porter Novelli A/S:
”Vi er superstolte af at blive valgt til at styrke JYSKs PR-indsats i Skandinavien, hvor vi har fokus på produkterne og de enkelte butikker, derudover er det en spændende og udfordrende opgave at være med til at styrke JYSKs synlighed overfor de målgrupper, vi arbejder med – både via mere traditionelle medier samt hele bloguniverset.”