Kamp om betalingsløsninger: Nu blander svensk firma sig

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

iZettle har valgt et af Nordens bedste bureauer til at hjælpe sig med firmaets første massive annoncekampagne i Danmark.

Svenske iZettle er en betalings-løsning, der ikke er en direkte konkurrent til MobilePay og 81 bankers Swipp-løsning, fordi den bygger på anvendelsen af betalingskort.

Men den slår sig op på en enkel anvendelse til butikker og andre, og derfor bliver der kamp om opmærksomheden, når iZettle nu sætter gang i, hvad man kalder for en massiv annoncekampagne, der er første gang man markedsfører sig i Danmark.

Det er en kampagne, som kommer kort før, at Swipp ventes at sætte gang i en kampagne, der knytter sig store forventninger til. Inden året er omme skal alle danskere vide, hvad Swipp står for.

iZettle har valgt at samarbejde med et af Nordens bedste bureauer, Forsmann & Bodenfors, om markedsføringen.

Kampagnen indeholder både tv-reklame, radiospots, avisannoncer, outdoor-kampagner og gratis Chip- og PIN-læsere til et vist antal erhvervsdrivende, der opretter sig som iZettle-kunde.

Kampagnen fokuserer på, at iZettle gør det muligt for små erhvervsdrivende at yde deres bedste og understreger, at man ved hjælp af iZettle kan tage imod kortbetalinger på en smartphone eller en tablet hvor som helst i verden.

”Der er et rigtig stort potentiale i Danmark. Der er et momentum af alternative betalingsløsninger på danske marked, og det, vi egentlig alle kæmper for, er kampen mod kontanter. Markedet for betalingsløsninger skal være et både/og-marked i stedet for et enten/eller,” siger iZettles svenske CMO, Johan Bendz, og fortsætter:

“De forskellige betalingsløsninger har forskellige fordele, og vi vil gerne fortælle danskerne om vores. Folk, der kobler sig op på iZettles system får ikke kun en kortterminal. De får et analyseredskab, der giver dem en masse værdifuld data. Denne merværdi betyder rigtig meget for små erhvervsdrivende, og gør iZettle til et vigtigt betalingsalternativ.”

Johan Bendz oplyser, at kampagnens budskaber er testet, og har vist, at de appellerer til mange forskellige SMV’er – “også nogle, vi ikke tidligere har snakket med.”