Kampagne skal huske erhvervsdrivende på den 30. september

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

To bureauer skal kommunikere Erhvervsstyrelsens dato for, hvornår virksomhederne skal indberette dokumentation for hjælpepakker.

Mange virksomheder har modtaget hjælpepakker under Covid-19-nedlukningen, og det er ved at være tid til, at virksomhederne skal indsende dokumentation, så de første udbetalinger kan slutafregnes.

Der er meget kommunikation i forbindelse med Covid-19, og virksomhederne har naturligt også fokus på at komme i gang i gen. Derfor ledte Erhvervsstyrelsen efter en samarbejdspartner til at kommunikere om slutafregningen for at skabe opmærksomhed om frister og den hjælp, virksomhederne kan gøre brug af.

Det blev marketingbureauet Off Road i samarbejde med reklamebureauet Müller Thomassen, der fik opgaven, som har et budget på under 500.000 kr., som er grænsen for, hvornår man går i udbud.

“Det er spændende som digitalt bureau at få lov til at bidrage til det enorme kommunikationsarbejde, som staten står overfor i forbindelse med kompensationsordningerne under Covid-19. Det er fuldt forståeligt, at mange virksomheder har hele deres fokus på genåbning og på at indhente tabt indtjening, så det er en spændende udfordring at skulle trænge igennem med et budskab om at huske dem på deres forpligtigelse til at slutafregne til staten,” siger Niels Viby, CEO i Off Road.

Kampagnen startede så småt i sidste måned, og op til sommerferien har der været fuldt tryk på.

Fem målgrupper
Kommunikationen skal både være bred og specifik med tilpassede budskaber til forskellige segmenter, og undervejs bliver budskaberne udviklet samtidig med, at medievalg og målgruppe bliver indsnævret og optimeret.

Ved introduktion af kampagnen er valgt fem målgrupper. Ud over kørelærere og restauratører er det selvstændige, serviceerhverv og detailhandlen.

Kampagnen kører online i medier som bl.a. Berlingske.dk og TV2.dk, samt med printannoncer i Berlingske, Jyllands-Posten, Politiken og BT, og samtidig vil der køre annoncer på Facebook og LinkedIn.