En ny emotionel brandplatform
Sun Lollys frys-selv-is koncept blev introduceret i 1979. Briefen fra Sun Lolly til Twenty var at skære ind til kernen af brandet for at finde ud af, hvad der skulle beholdes, og hvad der skulle fornyes som et led i re-positioneringen. Formålet er, at brandet bliver relevant for hele familien hele året – som lanceringen af Sun Lolly Fruity Water (en 200ml frugtdrik inden for samme univers) er med til at sikre.
Udgangspunktet for kampagnen er, at tiden har ændret sig siden Sun Lollys frys-selv-is kom på markedet. For med de sociale mediers indtog, ser det ud til, at alle forældre er perfekte og bor i et snorlige parcelhus hjem, bager surdejsbrød hver morgen, før børnene skal i skole og også lige klarer selv at sy et fastelavnskostume.
Indsigten for den nye kampagne, er at mange i virkeligheden føler sig presset til at være ‘den perfekte forældre’ og leve op til urealistiske idealer portrætteret i medierne – og samtidigt kunne børnene ikke være mere ligeglade.
Som der står i pressemeddelelsen:
“De detaljerede surdejs-cupcakes og perfekt dekorerede fødselsdagskager er ikke børnenes førsteprioritet. Stod det til dem, er en uprætentiøs, trekantet frys-selv-is helt perfekt. Og det viser sig tilmed, at produktet også er velfungerende for forældrene. Simpel, prisvenlig og lille – og derudover tager den lang tid for børnene at spise – lang tid nok til en lille tiltrængt pause til forældrene.”
Kampagnen om faderen, der frygter en afvisning
Kampagnefilmen, der er produceret af Blonde Inc., viser en far der gør alt i sin magt for at få sin datter til at smile, fordi han gerne vil være tilstede i hendes liv i stedet for at bruge tid på fx. SoMe.
Filmen er ledsaget af et stykke musik, skrevet og komponeret specifikt til filmen – Fool For You – en kærlighedssang til forældreskab, som omfavner de bittersøde følelser, der fylder så meget i os fra momentet, vi bliver forældre – og mange generationer frem, står der i pressemeddelelsen.
Twenty Agency har udviklet den kreative platform med taglinen: ”det eneste like der tæller”.
“Jagten på likes på Instagram er spildt tid – tid man kunne have brugt med sine børn. Kampagnens formål er at gøre de forældre, der går distancen for at imponere dem, det virkelig handler om – deres børn – til de virkelige helte. Uanset hvad resten af verden mon tænker om dem,” står der i pressemeddelelsen..
Fra kreativ og strategisk direktør og medstifter af Twenty, Farah Dib lyder det:
“Arbejdet med et brand, der har så meget historie og en ikonisk status er altid både spændende og skræmmende. Det har været et privilegium at udvikle et kreativt univers, som snakker lige ind i nogle af de mest universelle sandheder omkring det at være forældre, og tale imod det ufattelige pres og forventninger forældre er oppe imod på de sociale medier. Det mest spændende aspekt af dette arbejde har været at finde det strategiske område med kulturelle spændinger, hvor Sun Lolly stadig har tilladelse til at sige noget – og hvor brandet kan kobles til en dybere emotionel krog.”
Filmen er netop lanceret på Facebook, Instagram og YouTube og kampagnen er desuden på digital medier, outdoor og print.
Soundtracket Fool For You udgives desuden på Spotify.
Soundtracket: https://annaolivia.lnk.to/You
Krediteringer
Kunde: CO-RO A/S
Brand: Sun Lolly
Bureau: Twenty Agency
Produktionsselskab: Blonde Inc.
Instruktør: Anders Bundgaard