Af Emil Nørlund emil@bureaubiz.dk

Bureausnak: Tobias Smidth-Fibiger, CEO hos McCann, mener at der er for lidt fokus på den gode historie i tidens markedsføring.

Direktøren hos McCann, Tobias Smidth-Fibiger, fortæller i den nye bureausnak om, hvad han mener, der er galt med størstedelen af af de kampagner, der bliver lavet:

“Vi er blevet ret forblændet af, at vi kan måle alle vores indsatser. Det betyder, at vi igennem de sidste mange år desværre har set et meget taktisk fokus på tværs af kanalerne.”

I Tobias Smidth-Fibigers optik skal markedsførere fokusere mindre på taktisk kommunikation og mere på historiefortælling:

“Vi ser meget få kampagner og kommerciel kommunikation, som går ind og giver den form for gåsehud, som er med til at langtidssikre et brand.”

Han fortsætter:

“Du kan godt være heldig at flytte enorme mænger af varer på et taktisk budskab. Problemet er bare, hvis der kommer en anden spiller og gør det to, fire eller seks procent bedre end dig. Har du ikke noget brand at falde tilbage på, så er det bare hårdt mod hårdt på pris og placering.”

Se & hør Tobias Smidth-Fibiger uddybe sin holdning her:

Har du kommentarer til Tobias’ syn på kampagner og historiefortælling så skriv nedenfor.

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Bureaurapporten trykt og digitalt
  • Bureaubot
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • To årlige gå-hjem-møder
Køb nu

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ daglige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev