Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Kantar Gallup og spillerne på outdoormarkedet går sammen om at måle outdoor i storcentre. Også biografreklamer, Go-Cards og en branchestandard for outdoormedier er besluttet den senere tid.

Kantar Gallup melder ud, at man er gået sammen med outdoormedierne om at måle outdoor i storcentre.

Det kommer i kølvandet på, der indføres en ny målemetode for biografreklame, hvor Dansk Reklame Film indfører en 1:1-måling af kampagneeksponeringer, hvor man fremadrettet måler på faktiske antal solgte billetter. Tidligere blev der justeret med adspurgt biografforbrug, som løbende måles af Kantar Gallup.

Også for Go-Card er der sket opdateringer, idet Go-Card nu findes i medietræet i GallupPC databasen, hvor man før skulle lave en særkørsel.

Tidligere på året meldte Kantar Gallup ud, at man i fællesskab med AFA JCDecaux og Clear Channel laver en undersøgelse, der kortlægger danskernes rejsevaner og bevægelsesmønstre, som skal danne baggrund for outdoorserier som integrerede dele af Index Danmark i 2021. Dermed får outdoorbranchen en standard for måling af outdoormedier.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club