Karen Volf-brandet, der hører under Bisca A/S, har i en periode været uden marketingdirektør, og bureausamarbejderne har været vekslende.
Reklamebureauet Os var på banen, men i disse dage for et år siden lod bureauets daværende ejere bureauet sejle på grund. Herfra overtog Envision tjansen, men det blev nulstillet, da en ny ledelse trådte til i foråret – inkl. en ny marketingdirektør, Lars Bo Christiansen, der kom til fra Royal Unibrew.
”Vi havde brug for en hurtig proces med at finde et fremtidigt bureau. Vi har en række årsmøder med handlen foran os, og vi skal opbygge stærke samarbejder. Derfor afholdt vi ikke en egentlig pitch med oplæg, men baserede i højere grad vores valg på møder, hvor bureauerne fortalte om deres erfaringer inden for produktudvikling og fødevarer, og hvad de stod for analytisk. Det blev også et valg på personlig kemi. Alt i alt en sober proces, der ikke krævede 200 timer af hvert bureau,” siger Lars Bo Christiansen.
Valget faldt på Nørgård Mikkelsen København i konkurrence med tre andre bureauer fra Norden – uden at Lars Bo Christiansen vil oplyse hvem. Nordiske bureauer, fordi Karen Volf er på både det danske, svenske og norske marked – samt Tyskland og England.
”Nørgård Mikkelsen blev valgt, fordi de var dygtige til at crunche tal. De har erfaringer med FMCG og forstår, hvordan man opbygger en kategori. De har arbejdet med Linie Akvavit, der i lighed med os befinder sig i et stagnerende marked – de har været med til at styrke det og skabe værditilvækst hele vejen rundt. Dertil kommer, at flere kæder har private labels inden for kager, og så skal vi være endnu bedre til at bygge brands og tage markedslederskab,” siger Lars Bo Christiansen.
Hos Nørgård Mikkelsen København er direktør Peter Brockdorff særligt glad for tilgangen til bureauvalget.
”Vi er de seneste år gået væk fra den taktisk-operationelle tilgang til kundemøder, og søger at hæve dialogniveauet. Frem for at medbringe tre stykker pap, der beskriver en kampagne, er tilgangen at identificere kundens uforløste potentiale. At kunne kommunikere kreativt er vel præmissen for at være her, så vi skal højere op. Og vi fornemmer samtidig, at kunderne gerne vil videre fra det sjove – og fokuserer på den talmæssige side af sagen,” siger Peter Brockdorff.