Kendte bureaudirektører stifter nyt selskab

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Ny konkurrent til mediabureauer? To tidligere OMD-direktører har sammen med bl.a. folk kendt fra internet-verdenen stiftet et nyt selskab, der skal arbejde med automatisering af mediahåndteringen.

Blackwood Seven er navnet på et helt nyt selskab, så derfor ganske naturligt er det ikke videre kendt. Men hvad selskabet mangler af kendthed, det leverer den kreds af personer, som har stiftet det. Den rummer bl.a. bureaufolk – herunder to tidligere OMD-direktører – og den smule, der foreløbig er fremme om selskabet lugter da også af en eller anden form for konkurrence til mediabureauerne.

Ud over bureaudirektører er også flere markante direktører fra internet-virksomheder med i kredsen.

I henhold til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen er selskabet dog stiftet af den tidligere Grey-topchef Carl Erik Kjærsgaard, og det er sket ved indbetalingen af 1,5 mio. kr. i kapital.

Det er dog en partnerkreds, der reelt står bag selskabet og investeringen, og Carl Erik Kjærsgaard indtager rollen som bestyrelsesformand. I bestyrelsen finder man også Peter Ferslew, der er stifter af og direktør for reklamebureauet Ocean.

Rollen som adm. dir. i Blackwood Seven varetages af Christoffer Feilberg, der kommer fra et job som CEO på Jobzonen.

Men også den tidligere administrerende direktør for OMD, Thomas Bertelsen, er gået med i selskabet som partner, og det er ham, der kan fortælle Bureaubiz, at man ikke for nærværende ønske at fortælle meget om selskabet.

“Det er ingen hemmelighed, at vi er startet – men vi vil gerne vente med at fortælle mere til senere,” siger Thomas Bertelsen.

Den primære information er således hentet på selskabets hjemmeside, hvor missionen bliver formuleret således:

Blackwood Seven is building the world’s first automated media allocation platform from which advertisers will be able to plan and insert campaigns across all media groups on the basis of state-of-the-art performance data.

Hjemmesiden præsenterer også teamet, og her kan man læse, at også den tidligere Jubii-direktør, Henrik Busch, er med – med titlen managing partner lige som Thomas Bertelsen.

Desuden er Bo Hansen Hansen med som CTO. Han kommer fra et job som CIO hos Interpublic Nordic.

Også digital direktør hos OMD, Rune Kiowsky, er kommet med som partner – samt Klaus Jørgensen, der indtil foråret var hos Peytz & Co, og Adam Helniak, der indtil sommer var hos Valtech.