I den nye Kia-kampagne, der er anden omgang af ”Forførende fornuftig”, stikker 2 mænd af i 3 forskellige Ceed-modeller. Nu kobles et ekstra kampagne-ben på – ”Ultimate Getaway”, der et social media-element, hvor brugerne inviteres til at definere en god bid af indholdet inden for præmiens rammer: 1 uge, 2 personer, 3 storbyer. I øvrigt med en Kia Ceed i hver af de tre byer.
”Vi har før valgt de mere sikre løsninger – tv, banner og print – men har denne gang arbejdet mere dybt med den digitale del i retning af det interaktive,” siger Thomas Willecke, der er Advertising Manager hos Kia.
Er ”Forførende” og ”Ultimate Getaway” ikke lige lovlig kækt, når nu afsenderen er Kia?
”Kia er – og skal være – fornuftig, men det er samtidig et oplagt tiltag, der matcher vores brand-identity ”The Power to Surprise”. Det er vores bureau, UncleGrey, mestre i at eksekvere i. Vi skiller os ud fra en række af vores konkurrenter, der kører internationale kampagner – vi producerer selv,” siger Thomas Willecke.
Men det lå nu ikke umiddelbart i kortene, at det skulle være helt dansk i den konkrete kampagne. Jesper Søderberg, der er Client Service Director hos UncleGrey, siger:
”Det kræver fortsat mod hos reklamekøberne at gå ind i social media-kampagner – at give slip på kontrollen og invitere målgrupperne ind i skabelsen af dialogen. Også det tekniske kan være en barriere i beslutningen – her vælger vi leverandør afhængig af den konkrete case. Til denne opgave har vi spurgt flere steder i udlandet, men endte faktisk i Aarhus, hvor vi har arbejdet tæt sammen med Attention8”.
Kampagnen bliver rullet ud på Kias owned media – hjemmeside, YouTube-kanal, Facebook, nyhedsbreve og hos forhandlerne – samt via en bred mediepallette med tv, bannere, print og seeding – med fuldt medietryk fra mandag den 31. marts. Kias mediabureau er Havas.
https://www.youtube.com/watch?v=NAoMD8hJe2Y