Nu skal Virtue markedsføre rejser til unge i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Holland, Island, Belgien og Polen. Efter nogle år med Kadaver har Kilroy nemlig valgt den danske del af Vice Medias inhouse-bureau som nyt leadbureau.
Hovedopgaven bliver at cementere Kilroys position på rejsemarkedet for den unge målgruppe.
”Kilroy adskiller sig meget fra andre brands i vores branche, så vi har brug for kommunikation, som også adskiller sig. Da vores teams mødtes første gang, havde vi en åbenlys kemi fra begyndelsen. Vi var imponerede over deres holistiske pitch, der med en velfunderet strategisk base og kreative koncepter var et perfekt match med, hvad vi ledte efter,” siger Audrey Linn Kupen, der er international brand manager hos Kilroy.
Virtue skal gøre Kilroys kommunikationsplatform mere tidssvarende og enestående, lyder det i en pressemeddelelse fra reklamebureauet, som kommer til at stå for analyse og strategisk rådgivning, kreativ udvikling og produktion i 2017.
“Kilroy og Vice/Virtue deler samme ophav og er født i en generation af visionære unge, der higer efter relevans og autenticitet. Vi stræber begge efter at have en substantiel indvirkning på den verden, som vi er en del af. Det er en interessant opgave for os, da vi får mulighed for at aktivere både vores kreative afdeling, strategiske afsnit og vores in-house produktionsenhed. Derudover kan Kilroy drage nytte af vores internationale netværk og lokale kontorer i de markeder, hvor vi samarbejder,” lyder det fra Vice Media Scandinavias adm. direktør Frederik Andersen.
Virtue blev i sommeren 2016 lanceret med eget navn under medievirksomheden Vice og blev med sine omtrent 70 medarbejdere fra den ene dag til den anden et af Danmarks største reklamebureauer.