Kim Jong sætter sit nye hold på Adtomic

Peter Engholm
25@mail.dk

To måneder efter tiltrædelsen hos Adtomic er Kim Jong Andersen med organisatoriske ændringer og nyansættelser godt i gang med at bygge sin sektion op.

I august tiltrådte Kim Jong Andersen som senior vice president hos Adtomic. To måneder forinden havde han forladt DDB, hvor hans job som excecutive VP bl.a. bestod i at støbe et digitalt fundament for bureauet.

Hos Adtomic er Kim Jong Andersen i fuld gang med sætte et tydeligt digitalt aftryk – også på den sektion, han har fået ansvaret for. Adtomic har flere sektioner, der kan ses som et bureau i bureauet, med alle de basale bureaufunktioner samlet. Og i Kim Jong Andersens sektion er det digitale fingeraftryk nærmest et fodaftryk:

”Typisk for de FMCG-kunder, vi har, sker brand-activation via digitale platforme, ikke kun via rene instore-kampagner. Vi har kunder og projekter, der transformerer sig digitalt med 180 km/t. Vi skal ikke blot følge med, men også gerne køre lidt hurtigere end dét – for fremtidens investeringer skal ikke foretages ud fra nuværende indtægtskilder,” siger Kim Jong Andersen.

Han har senest hentet to medarbejdere, der skal styrke Adtomics digitale kompetence:

  • Senior User Experience Designer, Rise Vestergaard, der kommer fra en stilling som Senior Art Director hos Xstream, hvor hun arbejdede med konceptudvikling og UX design for online video løsninger til alle platforme.

”I Adtomic behandler vi UX-disciplinen som next generation strategic planning,” siger Kim Jong Andersen.

  • Digital Creative Director, Chaga Signe Bruun, der kommer fra BBDO, hvor hun bl.a. stod bag M&M’S Space Heroes. Hun fremhæves for sin erfaring med især at arbejde med digitale koncepter for FMCG-kunder.

”Chaga kommer til at sikre, at Adtomics digitale arbejde altid er funderet i den gode idé og som en af de mest erfarne og award-winning digitale kreatører i Danmark, er hun den helt rigtige til gøre Adtomics digitale arbejde kendetegnet ved en lige så høj grad af kreativitet som brugerfokus,” siger Kim Jong Andersen.

Derudover har han hentet bureauets digitale in-house producer, Marko Matkovic, ind i sin sektion, der nu tæller i alt 15 medarbejdere.

Den øgede digitale fokus ses også i produktionsselskabet 360, der er en søster til Adtomic. Det bliver nu produktionsselskab for udvikling af digitalt content, specielt online video.

”I praksis har vi sat Adtomics interne film- og digitale udviklingsressourcer sammen. Det digitale team skal ikke kun udtænke, men også kunne udføre koncepter i en mere samlet proces, så afstanden fra tanke til handling mindskes,” siger Kim Jong Andersen.