Kims får ny marketingdirektør med en fortid hos Arla

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

I sommer gik Kims adm. dir., Carsten Hänel til Carlsberg. Det førte til en rokade på chefgangen, som nu er tilendebragt med ansættelsen af en marketingdirektør.

I efteråret ændrede Arla sin marketingorganisation, således at corporate marketing blev opløst og i stedet overflyttet til andre dele af koncernen.

Det fik Anne With Damgaard til at sige farvel til koncernen efter mange års virke og markant indflydelse på selskabets markedsføring.

Nu har Anne With Damgaard så fundet sig et nyt job. Hun bliver ny marketingdirektør hos Kims – en noget mindre virksomhed men med et meget stærkt brand.

“Selvfølgelig er der forskel på Rejeost og Ostepops, men den ‘værktøjskasse’ og de erfaringer, Anne With Damgaard kommer med, er gældende i hele branchen. I KiMs har vi et tæt samarbejde med vores nordiske søsterselskaber i den koncern, vi er en del af,” siger Kim Munk og fortsætter:

“Anne With Damgaard skal repræsentere KiMs med hensyn til markedsføring og branding, og jeg er sikker på, at hun kan bidrage til at styrke samarbejdet på tværs af landegrænser på baggrund af de kompetencer, hun også har internationalt.”

På det uddannelsesmæssige område har Anne With Damgaard en master i økonomi og International Business fra Handelshøjskolen Aarhus Universitet.

Hos Arla stod Anne With Damgaard bag den omfattende proces med at samle koncernens mærker hos et færre antal globale bureauer.

Hos Kims kommer hun til at samarbejde med Wibroe, Duckert & Partners, der står bag den meget langvarige og succesrige kampagne med talspersonen Jørgen.

Hos Kims overtager hun jobbet som marketingdirektør efter Peter Frank Andersen, der er udnævnt til salgsdirektør i virksomheden. Et job, der blev ledigt, da den hidtidige salgsdirektør, Kim Munk, blev ny adm. dir. efter Carsten Hänel, der blev ny adm. dir. for Carlsberg Danmark.