Kims outsourcer Jørgen-persona

Sine Patulski,
redaktionsassistent

Kims ikoniske karakter Jørgen bringes til live i andre reklame-kontekster end i chips-regi. Jørgen er jobsøgende på Linkedin og har herigennem scoret et job som frontfigur hos et dansk casinoselskab.

Siden 1997 har Kims holdt fast i karakteren Jørgen, som kendt som hele Danmarks chips-konge.

Men nu skal Jørgen ikke længere kun optræde i Kims-reklamer. Personaen Jørgen søger blandt andet jobs på Linkedin – ikke som Henning Jacobsen (skuespilleren), men som Jørgen Rex.

Historien om Jørgens udvidede persona blev da også videreleveret til Bureaubiz’ redaktionschef via LinkedIn i en personlig besked.

Jørgens tur ud i vælten
Det hele starter med en række reklamer om Jørgens deltagelse i festkaravanen Vi elsker 90’erne, hvor han fejrer sin ’20 års fødselsdag’, der af Jørgen selv bliver udlagt som sin egen festival, og hvor han får hyldest og fødselsdagssang på scener rundt om i landet.

Efter de mange overdådige fester, betalt for lånte penge, bliver Jørgen så kastet ud i en økonomisk storm, der – med et næsten reality-lignende greb – får ham til at søge råd, vejledning og vise ord hos TV3-programmet Luksusfælden.

Værterne fra Luksusfælden opfordrer selvfølgelig Jørgen til at søge et ekstra job for at komme ud af sin gæld.

”Jeg var kommet i en ond spiral af selvmedlidenhed og benægtelse. De ville jo have mig til at spare på alt, og det er ikke nemt at lære en gammel hund nye tricks,” siger Jørgen Rex, som da heller ikke er speciel samarbejdsvillig i starten.

Jørgen lærer at skrive et CV via hans deltagelse i Luksusfælden, og det er her reklame-personaen Jørgen virkeligt bliver bragt til live. Nu søger han nemlig reelt jobs som Jørgen Rex på LinkedIn:

”Nu ligger mit cv på det der LinkedDing, under navnet Jørgen Rex og jeg allerede fået et nyt job,” siger Jørgen, der har fået job som frontfigur for et dansk casinoselskab, Rød25 fra Silkeborg.

Og du kan se jobsamtalen lige her:

 Jørgen søger fortsat ekstrajobs ved siden af sin optræden som Kims og Rød24’s frontfigur.

Marketingdirektør, Lars Hørlyck Christensen, fra Kims siger om reklameserien:

”Vi er kendte for både at være konsistente og nyskabende, så dette er et naturligt skridt for Kims. Vi har investeret så meget i vores figur igennem årene, og han virker særlig godt, når han dukker op i en ny sammenhæng og gør noget uventet, samtidig er han vel det tætteste på en reklame-celebrity, som man kan komme. Vi glæder os meget til at se Jørgen optræde for både Kims, Rød 25 og måske andre i de kommende måneder. Det bliver sjovt, og det bliver virkeligt”.