Klausen + Partners: Laaangt forår. Hektisk efterår

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

2012 blev et blandet år for dialogbureauet. Men slutfacit blev en pænt forbedret bundlinje.

For dialogbureauet Klausen + Partners blev 2012 et noget blandet år. Men slutfacit blev ok.

Blandet på den måde, at der var stor forskel på forår og efterår.

Adm. dir. Hans-Henrik Søndersted-Olsen beskriver det således, at foråret blev langt og stille, mens efteråret blev kort og hektisk.

Slutfacit blev en bruttoavance på status quo og en pænt forbedret bundlinje.

“Vi landede bl.a. Telia, som fik positiv effekt på året. Så efteråret blev ikke så skidt endda. Sådan har det faktisk været de sidste mange år hos os. Laaaaaangt forår. Kort og intenst efterår.,” siger Hans Henrik Søndersted-Olsen.

Spørgsmålet er dog om bureauet er ved at lave om på det.

“Hvad angår i år, er vi meget fortrøstningsfulde. Det ser faktisk væsentlig bedre ud end ved indgangen til 2012,” siger Hans-Henrik Søndersted-Olsen. 

Den forbedrede bundlinje skyldes lavere personaleomkostninger hovedsageligt begrundet i en ansættelse som skulle have været, men ikke blev. Den kommer dog nu her i foråret. 

Nøgletal for Klausen + Partners

  • Bruttoavance 13,5 mio. kr. 0,0 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 900.000 kr. 0,0 pct.
  • Lønandel 63 (65)
  • Resultat af primær drift +1,919 mio. kr. +14,4 pct.

Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz