Hill & Knowlton måtte i 2009 lide den tort, at se bruttoavancen falde som følge af finanskrisen.
Til gengæld kan bureauet glæde sig over at opretholde en solid bundlinje – sammenligner man med de fem bureauer, Bureaubiz omtalte for et par dage siden, topper Hill & Knowlton indtjeningsmæssigt.
I øvrigt fremhæver bureauet selv klimatopmødet som en af de markante begivenheder i året, der har været både en belastning og en gevinst for bureauet.
Hill & Knowlton blev valgt til officiel mediepartner for COP 15 mødet – et sponsorat, der krævede en meget stor ekstra arbejdsindsats af virksomheden, hvilket har påvirket indtjeningen negativt i forhold til året før.
“Alligevel var sponsoratet det hele værd. Vi har lært en masse og fået mange gode forbindelser og kontakter rundt omkring. Desuden har Hill & Knowlton høstet en masse goodwill herhjemme og internationalt – også selv om de fleste havde sat næsen op efter et bedre udbytte af selv klimakonferencen,” siger adm. dir. Jens F. Kofoed.
Nøgletal for Hill & Knowlton
- Bruttoavance 20,063 mio. kr. -8,4 pct.
- Bruttoavance pr. medarbejder 872.304 kr. -8,4 pct.
- Lønandel 67 (65)
- Resultat af primær drift +3,318 mio. kr. -21,2 pct.