Af Poul Mikkelsen

Udfordring til Dorte Nielsen fra Kreativ Kommunikation: Branchens manglende fokus på talentudvikling kan undre, for er der noget mere vigtigt?

Kære Dorte

Uden at være alt for kategorisk, så er det vel jeres to institutioner der for 80% vedkommende leverer det råstof og den kreative vare branchen skal leve af fremover. Det som skal tiltrække Camilla (TDC) og Jens (Carlsberg) til danske bureauer. Det der skal sætte Kim og Michael (Boisen og Robert)i stand til at konkurrere med Argentina og Belgien i fremtiden.

Og det der skal give People Group kreativ bredde.

Medmindre selvfølgelig at vi skal til at importere talent, som flere af de digitale bureauer gør. Et hård slag i solar plexus på den danske selvfølelse.

Med denne erkendelse in mente, forstår man kun vanskeligt branchens manglende fokus på talentudvikling. Med tanke på hvor væsentlig et komponent I står for, så burde branchen vel engagere og interessere sig meget mere aktivt i hvad den kan gøre for at bedre jeres muligheder.

”Mangler I noget? Er der noget vi kan gøre for at hjælpe jer?” burde den spørge.

For er evnen til at tænke kreativt og innovativt ikke netop de discipliner vi med rette bør kunne give resten af verden baghjul på? Er det ikke netop et bærende kendetegn ved vores kultur. Evnen til at kunne tænke selv, frit og dristigt.

Eller havde Montesquieu alligevel ikke ret?

Kom nu!

Det er snart jul.

Hvad ønsker I jer af branchen? Hvad kan hjælpe jer til at hjælpe os? Er 3 års bachelor i virkeligheden nok? Er kommunikationsfaget ikke blevet så omfattende i dag at der er behov for en række overbygninger?

Kig på udlandet. Er der andre lande hvor man synes at 3 år er rigeligt?

Læs Dorte Nielsens svar her

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club