Artikler

Klumme

Få adgang til det potentiale, som Connected TV bringer til medielandskabet

Hvis du ikke er på YouTube, kan du slet ikke lege med. CTV har åbnet op for et væsentligt nyt kapitel inden for reklame – især på YouTube, hvor fremtiden for tv uden tvivl starter, skriver landechef i Channel Factory, Claus Donnerstag i denne klumme.

11. august 2022
0 kommentarer
Klumme

Britain Exited: Initial observations from a London adman in Copenhagen

Sådan oplever en engelsk reklamemand det københavnske bureaumarked, når han flytter til Danmark,. Læs klummen af Matt Cox, som er på hans eget modersmål.

8. august 2022
0 kommentarer
Klumme

Den 31. juli mistede Ogilvy én af sine egne

Klumme: Katrine Jo Madsen og Camilla Ploug, der er creative directors hos Ogilvy, har skrevet mindeord om grafiker Claus Hyldal.

4. august 2022
0 kommentarer
Klumme

Something is rotten in the state of public affairs

Klumme: Jyllands-Posten har i sommerens løb afdækket, hvordan Danmarks største PR-bureau har brudt reglerne for god lobbyisme i arbejde for Bryggeriforeningen. Sagen kommer kun få år efter, at Advice blev kølhalet i Falck-sagen.

1. august 2022
Har kommentarer
Klumme

Dit website sviner – og det går ud over planeten

Klumme: I november 1992 var der kun 26 websteder i hele verden. I dag er der mere end 1,5 milliarder websites på internettet, hvoraf kun 200 millioner af dem er aktive. Man siger ofte bigger is better, men det gigantiske strømforbrug der følger med de milliarder af websites, gør internettet til en klimasynder i verdensklasse – så vejen mod et bæredygtigt web kræver drastiske initiativer for at nå i mål.

6. juli 2022
0 kommentarer
Klumme

Hvorfor skal influencere reguleres hårdere?

Klumme: Regeringen har igen sat kløerne i deres saftigste bytte på savannen: Influenceren. En ny regel i markedsføringsloven har gjort det strafbart for influencere at reklamere for produkter, der er såkalt uegnede for børn og unge under 18 år. De nye regler rammer de digitale iværksættere – og kun de digitale iværksættere.

30. juni 2022
0 kommentarer
Klumme

Copenhell er det bedste danske eksempel på brandbuilding de sidste 10 år

Kommunikationsbureauerne er lige kommet hjem fra Folkemøde. Reklamebureauerne er i Cannes og skal bagefter på Roskilde. Men de seneste ti års bedste eksempel på sublim brandbuilding i Danmark – ikke bare i festivalsammenhæng, men i det hele taget – hedder altså Copenhell. Nu skal du høre hvorfor., skriver Paul Hertz i denne klumme.

24. juni 2022
0 kommentarer
Klumme

Tre måder til at forenkle din illustrator tegning

Klumme: Underviser i Adobe programmerne, Gert Laursen, giver her gode råd til, hvordan du kan forenkle og rydde op i din illustratortegning.

22. juni 2022
0 kommentarer
Klumme

Her er take aways fra den netop overståede Native Advertising Days 2022

Klumme: Fra den netop overståede konference for native advertising, der blev afholdt i København for nylig, gengiver Adam Abelin, direktør for Native Ads Denmark, det han så som højdepunkterne.

19. juni 2022
0 kommentarer
Klumme

Giver det mening, at reklamebureauer laver brandstrategi?

Klumme fra dansker, der har arbejdet 10 år på bureauer i England: Du får jo heller ikke en VVS’er til at lave el-installationer. Det er tid til at udfordre branchens praksis i Danmark. Specialisterne skal spille hinanden bedre.

16. juni 2022
0 kommentarer
Klumme

Dom: Det reelle var afgørende 

Juristens hjørne: Fra februar 2016 til november i 2017 markedsførte Alka Forsikring periodisk dets bilforsikring til private i tv-reklamer og på YouTube. Af reklamefilmen fremgik et udsagn om, at ”Hvis du får en skade, sætter vi ikke prisen op”. Landsretten frifandt Alka Forsikring for at have vildledt forbrugerne. Udsagnet blev bedømt på grundlag af praksis og ikke på, at de ifølge betingelserne kunne sætte prisen op. 

8. juni 2022
0 kommentarer
Klumme

Er det slut med SEO?

Klumme: Meget af det SEO-arbejde, som de fleste virksomheder udarbejder i dag, har nærmest ingen langvarig effekt. Det mener Martin Nordby, der er SEO-specialist hos Knowit Experience Oslo. Søgemaskinernes konstante ændring af spillereglerne kræver, at du tænker nyt og anderledes, hvis du vil have det fulde ud af din SEO-indsats.

8. juni 2022
0 kommentarer
Klumme

Vi skal frame fremtiden anderledes

Klumme: I mange år tænkte min viv (fotograf Kia Hartelius), og jeg selv, at vi hverken kunne gøre fra eller til i forhold til klima og miljø. Vi var jo bare de kreative. Det ændrede sig markant, da vi fik vores første barn og begyndte at tænke på hans fremtidsperspektiver. Læs filminstruktør Jeppe Kolstrups klumme om, hvad man som kreativ kan gøre for klima og miljø.

3. juni 2022
Har kommentarer
Klumme

Mindshare sætter modigt tidens problemer på spidsen

Der er ikke mange bureauer, som ville have turdet at gøre som Mindshare og give tilhørerne til deres egen konference en regulær skideballe. Den er gal med alt. Hanne Feldthus var med. Læs, hvad hun lærte.

24. maj 2022
Har kommentarer
Klumme

Ups, nu presser EU dig på dine tilbudspriser

Klumme: Nye EU-regler betyder, at danske retailere mister en række højtelskede muligheder for at sætte varer på slagtilbud. Niels Henrik Eriksen, adm. direktør i reklamebureauet Republica, opfordrer retailerne til at spørge sig selv, om ikke tiden nu er inde til at gøre op med den komplekse prismarkedsføring og følger op med fem gode råd.

23. maj 2022
0 kommentarer
En del af Creative Club