Artikler

Klumme

Så hvad er det Design Kan… kan?

KLUMME: Kristina May Pries ser tilbage på, hvad hun lært af at starte podcast-serien ‘Design Kan…’ Bl.a. at man ikke med god samvittighed kan kigge kunderne i øjnene og bede dem lave en masse tiltag, når man som bureau selv tøver.

1. april 2020
0 kommentarer
Klumme

Er vi danskere trætte af bæredygtighedsbudskaber?

Forbrugernes købsbeslutninger påvirkes i 2020 i mindre grad af bæredygtighed end i 2019, viser analyse. Klummeskribenten mener dog, at det mere er markedsføring pakket ind i bæredygtighedsbudskaber uden nogen reel intention om at ville skabe en forskel, der er problemet.

1. april 2020
0 kommentarer
Klumme

BMW har fået nyt logo. Men er det bare et logo?

Klumme: Søren Nøhr, der har været kreativ på Mercedes markedsføring i over 25 år, har skrevet denne klumme om BMWs nye logo. Om hvorfor BMW – og i øvrigt andre bilmærker – skifter logo i disse år.

26. marts 2020
0 kommentarer
Klumme

Coronavirussen ændrer os som forbrugere

Klumme: Online køb af dagligvarer er en af de kategorier, som længe har været spået en større udbredelse, end den
har opnået til dato. Og hvor tragisk anledningen med Coronavirus end er, så har der aldrig været noget bedre tidspunkt for kategorien for at etablere helt nye vaner i forhold til at købe dagligvarer.

25. marts 2020
0 kommentarer
Klumme

Sket i ugen: Besynderlig udmelding fra Kreakom

KreaKom fortæller om analyse af Corona-konsekvenser – før analysen er færdig. Et bureau er gået konkurs, mens Amazons monopol giver nogle firmaer problemer. Endelig blandede Coop sig i Corona-krisen med en varm annonce.

25. marts 2020
0 kommentarer
Klumme

Sådan opbygger du et bureau til 49 millioner på 7 år

Sam Woods er i gang med at sælge sit bureau, Stimulead, for omkring 7 mio. dollars. Vejen til succes fortalte han om på copywriter-konferencen TCC IRL 2020 i San Diego.

25. marts 2020
0 kommentarer
Klumme

Sket i ugen: Er Covid19 en smart rabatkode?

Timing kan være et kraftfuldt virkemiddel – men det kan også være farligt. Finn Graversen er taget på rundtur i markedsføringens og mediernes verden i et Corona-ramt Danmark, der bl.a. rummer en utraditionel rabatkode.

19. marts 2020
0 kommentarer
Klumme

Datatilsynets nye spilleregler spænder ben for danske medier og virksomheder

Danske medier, ehandlere og virksomheder i almindelighed vil blive ramt meget direkte og få vanskeligere ved at optimere deres forretning og markedsføring. Læs hvorfor og få fire gode råd til, hvad du kan gøre.

16. marts 2020
0 kommentarer
Klumme

Personalisering i markedsføring – historien, der blev til fem høns

Tror vi som marketingfolk, at vores forbrugere er så utroligt unikke, at de simpelthen ikke kan puljes i clusters eller segmenter? At hver enkelt af vores mange kunder er fuldstændig unik og har helt individuelle behov for information, budskaber og viden?
Læs, hvad Jacob Holst Mouritzen og Ziegmund Freud mener om det.

11. marts 2020
4 kommentarer
Klumme

Sket i ugen: Michael Thim bliver Mr. President

Finn Graversen tager denne gang fat i ledelsesskiftet hos Mediabrands samt salget af Sorthvid, en corporate video for Hempel, et nyt job til Susanne Mørch Koch og en ny kampagnefilm fra Synoptik.

11. marts 2020
2 kommentarer
Klumme

Sket i ugen: Historien skrevet ud af Designit – næsten

Finn Graversen tager i denne ekstra Sket i ugen fat i Designit, Operate, SAS og dagligvarer på nettet.

5. marts 2020
0 kommentarer
Klumme

Sket i ugen: Saatchi-direktøren sagde farvel til en rodebunke af bureauer

Opdateret: Finn Graversen vil fremover plukke i ugens nyheder og fortælle om dem i en kommenterende form. Sket i ugen kommer omkring Annette Piilgaards afgang samt Volvo, Ikea, Advance, Maze-One, Egmont/Belong og Ambition/Artefact.

3. marts 2020
3 kommentarer
Klumme

Den grønne omstilling bør føre til et opgør med det taktiske tyranni

Hvis du ligesom jeg mener, at vores fag er degenereret i jagten på kortsigtet salg tilvejebragt med irrelevante nyheder og løgnagtige tilbud, er der håb forude, skriver Hanne Feldthus i klummen.

2. marts 2020
1 kommentar
Klumme

SAS-reklamen er en lilla tryllesky

KLUMME: Polariserende reklamer har givet os forbrugere, der brænder deres Nike-sko og Gillette-barberblade. Hvorfor bliver brandingeksperter ved med at anbefale dem? Og er polariserende reklamer overhovedet god branding? Det kan SAS-reklamen måske hjælpe os med besvare.

24. februar 2020
0 kommentarer
Klumme

Cookieafgørelsens hemmelighed

I mandags fik vejrtjenesten DMI tæsk af Datatilsynet. Tæskene handlede om DMI’s cookiebokse, som slet ikke dur. Men DMI er en af klassens pæneste drenge, og slagene gælder derfor stort set alt, hvad der kan krybe og gå af hjemmesider. For at gnide salt i såret er det ikke kun cookieboksene, der står for skud. Datatilsynet er ude efter hele den strøm af brugerdata, som i dag binder det kommercielle internet sammen. Måske er det godt det samme, for det var en skodordning, vi havde fået stablet på benene. Måske er alternativet værre endnu.

21. februar 2020
0 kommentarer
En del af Creative Club