Artikler

Klumme

Sådan laver du en turnaround af dit bureau

Klumme: Corona har sendt mange danske bureauer i krise-mode. Hvad kræver det at komme ud af en krise? Det har et mindre forskningsprojekt med fire danske bureauer undersøgt. Resultaterne siger, at den vellykkede bureau-turnaround varer tre år og indeholder fem strategiske indsatsområder. Læs mere om dem her i denne klumme af Henrik Jensen, Brandse & Co.

23. oktober 2020
0 kommentarer
Klumme

5G er kommet – her er 5 brancher der bliver forandret

Klumme: 5G er blevet kaldt meget og beskyldt for endnu mere. Ikke desto mindre er det her nu, siger Jeppe Ank Jørgensen, der her ser på fem fremtidsudsigter, 5G bringer med sig fra et brugerperspektiv.

21. oktober 2020
0 kommentarer
Klumme

Compliance eller bøder – den svære jura i markedsføringen kan blive overskuelig

Klumme: Det kan være svært at finde ud af, om man overholder lovgivningen, når man kontakter sine kunder. Her giver advokat Torsten Hylleberg en række gode råd til, hvordan man undgår at få bøder i forbindelse med markedsføring.

20. oktober 2020
0 kommentarer
Klumme

TV2’s Toppen af poppen burde være pensum for alle reklamefolk

Klumme: Det handler om personlighedens betydning for det kreative output. Det handler om at undersøge det sted, hvor tingene ikke er under kontrol, men heller ikke totalt kaos. Det ved professor i sociologi Hartmut Rosa noget om, skriver Hanne Feldthus i denne klumme.

9. oktober 2020
1 kommentar
Klumme

They don’t want to buy the brand – they want to join it!

Fremtidens forbrugere er ligeglade med, hvad brands siger. De interesserer sig kun for, hvad brands gør. Fremtidens CMO og bureau skal tænke og agere som aktivister. Mikkel Hagedorn skriver i denne klumme om den næste transformation. Nemlig den etiske. Og den er her allerede.

7. oktober 2020
0 kommentarer
Klumme

Et nys er mere skamfuldt end en prut

Klumme: Skam er en vild følelse og definerer vores fremtid. Vi har brug for en kommunikationsindsats, der fjerner skammen ved Covid19 – ellers kryber de smittede i flyverskjul, og smittekæderne breder sig.

2. oktober 2020
1 kommentar
Klumme

Indspark til bureauets 2021 budget

Klumme: Henrik Jensen, der er tidligere mediabureaudirektør og ph.d. i innovation af forretningsmodeller inden for medier og bureauer, beskriver her, hvad bureaudirektørerne bør tage højde for i deres budgetplanlægning for 2021.

25. september 2020
0 kommentarer
Klumme

20 år gammel Mussetrusse-filmen spøger stadig hos Topdanmark

Klumme: Topdanmark har ikke massekommunikeret i 20 år, så på den led virker det historisk, at man nu er gået ud i en stor kampagne. Men måske er skiftet alligevel ikke et opgør med tidligere holdninger til markedsføring.

23. september 2020
0 kommentarer
Klumme

”Vi er i al beskedenhed ret godt tilfredse”

Klumme: Creative Club står bag Bureaubiz og i denne klumme fortæller formanden for Creative Club lidt om, hvordan det er gået siden starten af Creative Club for 18 måneder siden.

21. september 2020
0 kommentarer
Klumme

Dit produkt er dit brand og dit brand er dit produkt

Klumme: Det lyder som reklamenonsens, men faktisk er det en fornem læresætning med en sandhed, som alt for ofte bliver ignoreret. Marketing overser ofte værdien af selve produktet på trods af, at produktet er det, som kunden køber og tager fysisk med sig. Produktet ender som en distraktion, i stedet for en hyldest.

21. september 2020
0 kommentarer
Klumme

Me too og de store kanoner

Klumme: Det er svært at tro på, at bureauchefen fyrer sit største talent, selvom talentet har krænket en kvindelig ansat. Hanne Feldthus analyserer dilemmaerne i me too-debatten.

16. september 2020
0 kommentarer
Klumme

Der er hårdt brug for en ny annoncørforening

Der er fortsat brug for en annoncørforening efter nedlukningen af Dansk Annoncørforening. Det mener bureaudirektøren i en af Danmarks største mediabureauer.

7. september 2020
0 kommentarer
Klumme

Vi kan ikke længere være os selv nærmest

Klumme: Vi står efter en corona-krise, som har mindet os om to vigtige ting: At alt i verden er forbundet, og at det, vi hver især gør, gør en forskel. Med andre ord har vi alle et medansvar for helheden.

31. august 2020
0 kommentarer
Klumme

Oscar for bedste billedbehandling går til…..

Klumme: Der kommer til at mangle kvalificerede og kreative billedbehandlere, måske var det derfor en ide at gøre billedbehandling til et fag og uddannelse? Og hvorfor ikke også give awards til billedbehandling, spørger Michall Cadovius fra Wetouch Imagework i denne klumme.

31. august 2020
0 kommentarer
Klumme

Thomas Kolster er faldet i konsulentfælden – en helt særlig hero trap

Klumme: Hanne Feldthus kommenterer på Kolsters klumme, hvor han gør op med den purposebranding, han selv engang var talsmand for.

27. august 2020
4 kommentarer
En del af Creative Club