Artikler

Klumme

Ups, nu presser EU dig på dine tilbudspriser

Klumme: Nye EU-regler betyder, at danske retailere mister en række højtelskede muligheder for at sætte varer på slagtilbud. Niels Henrik Eriksen, adm. direktør i reklamebureauet Republica, opfordrer retailerne til at spørge sig selv, om ikke tiden nu er inde til at gøre op med den komplekse prismarkedsføring og følger op med fem gode råd.

23. maj 2022
0 kommentarer
Klumme

Hvis direktøren er marketingchefens naturlige fjende, hvem er så den bedste ven?

80 pct. af direktører stoler ifølge Harvard ikke på deres marketingchefs evne til at drive forretningsvækst. Det er intet mindre end en katastrofe og et kæmpe paradoks. Heldigvis er løsningen lavpraktisk.

11. maj 2022
0 kommentarer
Klumme

Adm. direktører og marketingchefer: Naturlige fjender eller gode samarbejdspartnere? Sådan sætter I fælles mål

Klumme: Det er måske ikke så ualmindeligt, at den resultatorienterede adm. direktør og den strategifokuserede marketingchef har nogle sammenstød. Men hvorfor egentlig, og hvordan kan man undgå det? Det svarer Simon Beyer, der er partner og CSO i det digitale kommunikationsbureau, Ingager, på.

9. maj 2022
0 kommentarer
Klumme

Kære influencerbranche: Hvem repræsenterer I egentlig?

Klumme: CEO i Make Influence, Rasmus Bruus Larsen, giver en opsang til bureaubranchen.

28. april 2022
0 kommentarer
Klumme

Langt fra bare en gimmick: AR og VR skal være en del af din forretning

Klumme: Augmented og virtual reality er ikke kun for gamere med store headsets eller børn med Pokemon Go: Det er et stærkt B2C-redskab, der kan sikre at dine kunder køber netop dine varer fra din webshop. Og så er det overraskende let at komme i gang med.

28. april 2022
0 kommentarer
Klumme

Influent måtte ikke vise tatovering

Juristens hjørne: Markedsføringsloven blev strammet i januar i år, således at forbuddet mod markedsføring rettet mod børn og unge blev udvidet. Udvidelsen omfattede ‘andre produkter’ – hermed også tatoveringer.

28. april 2022
0 kommentarer
Klumme

DSA’en: Aftale på plads mellem Rådet og Parlamentet

Juristens hjørne: Forordningen om et indre marked for digitale tjenester følger et princip om, at det der er ulovligt offline, også skal være ulovligt online. DSA’en regulerer digitale platformes pligter. DSA’en skal beskytte det digitale rum mod spredning af ulovligt indhold og sikre beskyttelsen af brugernes grundlæggende rettigheder.

25. april 2022
0 kommentarer
Klumme

Riv dog plasteret af Coop!

Klumme fra Poul Mikkelsen: Coop har lanceret en fælles markedsføring af SuperBrugsen og Kvickly som det bedste man kan sige om er generisk co-branding. Svært at forstå hvorfor de ikke vil bruge deres DNA mere aktivt.

25. april 2022
Har kommentarer
Klumme

Greenwashing – nyt direktiv på vej

Juristens hjørne: Sortlisten (det som altid er forbudt) udvides med et forbud mod bæredygtighedsmærker.

22. april 2022
0 kommentarer
Klumme

Strategiske udfordringer skal løses i virkeligheden

Klumme af Poul Mikkelsen, Mads Rørstrøm og Eva Steensig: Virksomhedsstrategi handler 100% om mennesker. Alle ansatte er mennesker. Alle samarbejdspartnere er mennesker. Alle investorer er mennesker. Og vigtigst af alt, alle dem der skal tro på virksomheden og købe produkterne, er mennesker.

11. april 2022
0 kommentarer
Klumme

Fremtidens konferencer bør være en uundgåelig hybrid 

Klumme: Hvad sker der, når hybriden bliver et strategisk, aktivt tilvalg til fremtidens konferencer? Her er fire grunde til, hvorfor fremtidens konference er en hybrid, og hvad du får ud af det – i alle brancher.

6. april 2022
0 kommentarer
Klumme

De tektoniske plader bevæger sig under fødderne på jakkesættene

Klumme af Hanne Feldthus: Zelenskyj klæder sig som sin hær. Erhvervsfolk klæder sig som deres bankmand. Zelenskyj vinder vores hjerter i rollen som David. Erhvervsfolk taber vores hjerter i rollen som Goliat. Hvem er i virkeligheden mest brutale?

4. april 2022
0 kommentarer
Klumme

Østrig og Frankrig erklærer Google Analytics for ulovligt – hvad betyder det for dig og din virksomhed?

Klumme: Få syv gode råd til, hvad du kan gøre, når det bliver vanskeligere at bruge Google Analytics.

1. april 2022
0 kommentarer
Klumme

Marketingdirektører får central rolle i den bæredygtige omstilling

Klumme: Bæredygtighed er fremtidens forretningsmodel, og fremover vil vi se, at marketingafdelingerne får en endnu mere central rolle i at drive omstillingen. Marketing kan nemlig godt være bæredygtig, selvom produkterne ikke er det helt (endnu).

31. marts 2022
0 kommentarer
Klumme

Corona-påstand førte til politianmeldelse

Juristens hjørne: Forbrugerombudsmanden har politianmeldt virksomhed, der ikke havde dokumentation på plads i forhold til markedsføring af luftrenser.

30. marts 2022
0 kommentarer
En del af Creative Club