Artikler

Klumme

Din personlighed afgør om du får jobbet

Klumme: De faglige kompetencer står altid øverst – men kan ikke stå alene. Det skriver Jan Maagaard, der siden 2014 har rekrutteret til reklame- og marketingbranchen.

11. august 2020
0 kommentarer
Klumme

Al mulig grund til at være stolte over dansk landbrug

Klumme: Kommunikationsdirektør Lasse Bastkjær Jensen fra Landbrug & Fødevarer svarer på et debatindlæg fra Hanne Feldthus, hvor hun kaldte L&Fs sommerkampagne for kynisk spin.
En uklædelig sammenblanding af brandingovervejelser, personlig smag, egne fordomme og deciderede fejlagtige opfattelser af dansk landbrug lyder svaret.

5. august 2020
1 kommentar
Klumme

Robuste bureauer kommer bedst ud af coronakrisen

Klumme: Den amerikanske brancheforening 4A’s konkluderer i et nyt white paper, at robuste bureauer kommer bedst ud af coronakrisen. Michael Brochmann ser nærmere på, hvad der ifølge 4A’s kan gøre bureauerne robuste.

4. august 2020
0 kommentarer
Klumme

Landbrug og Fødevarers sommerkampagne er kynisk spin

Hvis noget af det bedste i verden er at være et landbrugsland, må det bedste være at være tekstforfatter på kampagnen. Det er verdens vildeste spin.

3. august 2020
2 kommentarer
Klumme

Den bedste investering er de første tre timer

Klumme: Hvorfor briefs skal gentænkes, og hvorfor en workshop er svaret. Det mener Kristina May Pries.

2. juli 2020
1 kommentar
Klumme

Sådan får man 93% mindre CO2-udledning på reklamefilm

Klumme: Indenfor filmbranchen er man så småt nået til den erkendelse, at filmproduktion er en stor klimasynder, som der skal gøres noget ved. Men hvad kan man gøre og er det overhovedet et relevant problem for reklamebranchen?

30. juni 2020
0 kommentarer
Klumme

Dansk Annoncørforenings opløsning er ikke ironisk, den er tragisk.

Klumme: I modsætning til, hvad Finn Graversen mener i sin klumme fra 17. juni, mangler Dansk Annoncørforening ikke en eksistensberettigelse. Men det er langtfra den eneste urimelige påstand eller halvbagte analyse, som Holger Wilcks føler sig nødsaget til at gendrive her.

19. juni 2020
0 kommentarer
Klumme

Ironisk begrundelse bag lukningen af Dansk Annoncørforening

Klumme: Annoncører distancerer sig typisk fra reklamepriser. Alligevel var det Corona-aflysningen af et award-show, der medvirkede til at koste foreningen livet. Måske fordi foreningen i mange år har kæmpet for at finde en eksistensberettigelse.

17. juni 2020
0 kommentarer
Klumme

Imens vi alle sammen bliver fattigere

Kommentar: Erich Karlsholt fra TBWA taler om, hvordan man kan sove roligt om natten. Lad mig tilføje en kundestrategisk vinkel til den gode nattesøvn.

12. juni 2020
0 kommentarer
Klumme

5 tips til succesfuld onlineannoncering

Klumme: Danskerne bruger i stigende grad digitale platforme frem for at se tv. Det stiller krav til annoncørerne, der skal levere fængende, kreativt og nyt indhold. Peter Togo, business lead for YouTube Danmark, giver råd til, hvordan man annoncerer effektivt.

11. juni 2020
0 kommentarer
Klumme

Hvis ‘Black Lives Matters’ for brands, hvor er så deres sorte bestyrelsesmedlemmer? 

Klumme af Mark Ritson: Brands, der hævder at støtte race-retfærdighed på sociale medier uden et eneste sort bestyrelsesmedlem, hjælper ikke sagen. Det er rendyrket hykleri, når brands som Nike, Adidas, Spotify, L’Oréal og Apple deler støtteerklæringer til Black Lives Matters, mener klumme-skribenten.

11. juni 2020
1 kommentar
Klumme

Der er en afgrundsdyb forskel på at vækste og vokse

Klumme: Der findes veldrevne og profitable virksomheder, som ikke vil vækste, men lever godt af at vokse med opgaven. De viser vejen til løsningen af tidens kriser.

9. juni 2020
1 kommentar
Klumme

Google har skabt ravage for uforberedte virksomheder

Klumme: I denne klumme giver Thomas Bogh, partner i Bonzer, gode råd til, hvad man kan gøre, hvis virksomhedens onlinetrafik er faldet som følge af Googles nyeste opdatering.

4. juni 2020
0 kommentarer
Klumme

For første gang siger Nike Don’t i stedet for Just do it

Klumme: Nike har blandet sig i raceurolighederne i USA, hvor man i en film sætter sit berømte og stærke slogan i spil.

3. juni 2020
0 kommentarer
Klumme

Forbrugerne er stadig luddovne, hykleriske og selvdestruktive

Klumme: Forvent ikke, at der dukker en etisk forbruger op, når corona-tågen har lagt sig. Vejen til en bæredygtig verden går ikke over etik, men over en forståelse af, hvad der får os til at trives.

27. maj 2020
1 kommentar
En del af Creative Club