Artikler

Klumme

No-touch teknologier

Klumme: Tim Frank Andersen kommer i 10 videoer ind på de digitale tendenser for 2021. Her er den anden: Pandemien har banet vejen for no touch-teknologier. Fremtiden tilhører dem, der giver forbrugerne mulighed for at betale med deres stemme eller med et smil.

14. januar 2021
0 kommentarer
Klumme

Trend 4: Hjemmet bliver den primære platform for brands i 2021

Denne klumme er den 4. af er en serie, hvor Dentsu præsenterer 8 forbrugertrends for 2021: Med corona-krisen måtte vi flytte hverdagen, som vi ellers kendte den, ind i hjemmet. Pludselig skulle hjemmet omfavne ikke bare de private men også en lang række professionelle gøremål. Arbejdet, videoopkaldet med familien, afslapningen og holdtræningen, alt dette skulle hjemmet rumme, og faktisk så foretrækker danskerne det sådan. Brands kan flytte med ind i hjemmet.

14. januar 2021
0 kommentarer
Klumme

Nytårsønske. Lad os genopfinde magien

Hjerte og hjerne, det emotionelle og rationelle, magic & logic. Tilværelsen består af begge dele, men corona-krisen har suget magien ud af livet. Men bemærk det begyndte faktisk før krisen.

13. januar 2021
0 kommentarer
Klumme

Trend 3: Brands er foran forbrugerne, når det kommer til bæredygtighed

Denne klumme er den 3. af er en serie, hvor Dentsu præsenterer 8 forbrugertrends for 2021: Forbrugerne kræver, at brands tager action. Men egentlig er det forbrugerne, der halter bagefter, når det kommer til at agere og leve mere bæredygtigt. Der er dog ingen tvivl om, at bæredygtighed er højt på alles agenda – brands som forbrugere. Så hvorfor lever forbrugerne ikke helt så klimavenligt, som de i princippet kunne? Læs her om de 6 barrierer.

12. januar 2021
0 kommentarer
Klumme

Gør dig klar til Spilkrigen

Klumme: Tim Frank Andersen kommer i 10 videoer ind på de digitale tendenser for 2021. Her er den første: Onlinespil er blevet en af de hurtigst voksende industrier på planeten. Og konkurrencen er hård mellem nye spilkonsoller og online platforme. Nye spillere som Amazon går ind på markedet i 2021. Få et overblik over, hvad der ser ud til at være en af de hotteste digitale krigszoner i det kommende år.

11. januar 2021
0 kommentarer
Klumme

Trend 2: Danskerne ønsker at være sunde og rene mere end nogensinde før

Denne klumme er den 2. af en serie, hvor Dentsu præsenterer 8 forbrugertrends for 2021: Med forurening, kemikalier og en global pandemi har fokus på renhed nærmest aldrig været større. Renhed fylder mere og mere for danskerne – og med god grund, for følgerne kan være alvorlige, hvis vi ser på den stigende udbredelse af astma, allergi og infertilitet.

7. januar 2021
0 kommentarer
Klumme

Trend 1 – Generation Alpha: Den mest socialt isolerede generation til dato

Denne klumme er den 1. af er en serie, hvor Dentsu præsenterer 8 forbrugertrends for 2021. Her kan du læse om Generation Alpha (født 2010-2014), som er født i en tid med oceaner af frit tilgængelig information. De er fremtiden inden for teknologi, kreativitet og kulturforståelse. Men hvordan skal alphaerne leve op til disse forventninger, når omstændighederne, de vokser op under, peger i en hel anden og langt mere isoleret retning?

5. januar 2021
0 kommentarer
Klumme

Breaking point: Vi nærmer os næste store paradigmeskift

Læs klummen af Poul Mikkelsen, hvor han skriver, at vi er nået til et punkt, hvor kommunikation nærmer sig det næste store paradigmeskift…

4. januar 2021
0 kommentarer
Klumme

Grøn markedsføring er et bedrag, der fører direkte mod en bæredygtig afgrund

Kommunikations- og marketingbranchen må sadle om for at give menneskeheden og ikke mindst de nye generationer en jord, der er værd at overtage, skriver Lotte Hansen i denne klumme.

29. december 2020
0 kommentarer
Klumme

SEO-branchen må komme klamphuggere til livs

Der findes en del klamphuggere inden for SEO-verden, skriver Joakim Ditlev i denne klumme. Nogle gange får kunden skylden for, at bureauet ikke leverer. Men det kan aldrig blive kundens skyld, mener Joakim Ditlev, der også mener, at branchen må få ryddet op.

17. december 2020
0 kommentarer
Klumme

Animation vinder terræn

Klumme: I mange år har man benyttet animation som formidlingsværktøj af komplekse budskaber til blandt andet børn og unge. Men først i de senere år har flere fået øjnene op for animationsvideoens mange fordele.

15. december 2020
7 kommentarer
Klumme

3 nye og bedre muligheder for annoncører i 2021

Klumme: Ikke alt nyt i 2020 var dårligt nyt. Året bød på markant udvikling og forandring på media- og bureaumarkedet, som annoncørerne kan drage fordel af i deres 2021 marketingindsats.

14. december 2020
0 kommentarer
Klumme

Hvorfor stillede du aldrig det afgørende spørgsmål til mørkets fyrste, Michael Jeppesen?

Klumme: Michael Jeppesen møder statsministerens tidligere stabschef Martin Rossen i et DR2-program og logrer sig underdanigt igennem samtlige 43 minutter. Er han spændt for Rossens spin-vogn, eller ligger der noget andet bag? Det spørger Hanne Feldthus om i denne klumme.

9. december 2020
2 kommentarer
Klumme

Coronaen påvirker vores sociale liv i julen

Klumme: På grund af coronapandemien er store dele af verden lukket ned, og danskerne har for længst vænnet sig til omfattende restriktioner i vores sociale liv. Og det er både til hverdag og højtider, at konsekvenserne kan mærkes. Det viser en spørgeskemaundersøgelse blandt omkring 1000 danskere, som YouGov har lavet sammen med Drum CPH. Drum CPHs managing director, Claus Andersen, kommenterer analysen i denne klumme.

8. december 2020
0 kommentarer
Klumme

Hvilke marketingtendenser kommer til at sparke r… i 2021?

Klumme: Hvert år udkommer Deloitte Insights med sin rapport kaldet Global Marketing Trends, der tager udgangspunkt i godt 2500 adspurgte forbrugere fra udvalgte lande samt 405 C-level-erhvervsledere herunder adskillige CMOs for nogle af verdens største brands. Rapporten typisk fylder godt 80 sider, og derfor har Connected skrevet dette lille ‘executive summary’, der nævner de vigtigste konklusioner og hvilke tendenser, der er værd at holde øje med.

30. november 2020
0 kommentarer
En del af Creative Club