Artikler

Klumme

Return of the GAP?

Klumme: GAP er for mange synonymt med 90’erne. Samarbejdet med multikunstneren Kanye West skal katapultere brandet 30+ år frem og genvinde status og relevans. Men er det et godt samarbejde?

16. juni 2021
0 kommentarer
Klumme

DBU’s ledelse blev en del af systemet i stedet for en del af noget større

Klumme af Finn Graversen: Det danske fodboldandshold levede lørdag aften på fornem vis op til sloganet ‘En del af noget større’. Det samme er svært at sige om DBUs øverste ledelse, der lod UEFA give spillerne et umuligt valg.

15. juni 2021
0 kommentarer
Klumme

Den store kamp om fortællingen om den grønne omstilling er godt i gang

Hanne Feldthus svarer på Rasmus Dunvads klumme om reklamebranchens ansvar. Der er lagt op til krig imellem fakta, illusioner og direkte løgnehistorier.

14. juni 2021
0 kommentarer
Klumme

Bør reklamebranchen ikke snart tage en smule ansvar?

Hvorfor skal grise først kontrolleres om tre år? Og mere afgørende: hvorfor siger bureauer ja til at markedsføre virksomheder, der ikke har helt styr på grundlægende etik og produktionskæde, spørger Rasmus Dunvad i denne klumme.

9. juni 2021
0 kommentarer
Klumme

Krav om dokumentation for grønne påstande er blevet et markedsvilkår

Klumme: Der er ingen vej udenom. Krav om dokumentation for grønne påstande er blevet et markedsvilkår. Det følger af reglerne i den danske markedsføringslov og af kommende EU-regler om green claims.

1. juni 2021
0 kommentarer
Klumme

Byg bro mellem top og bund i marketingtragten

Per Lobedanz reagerer på en klumme, skrevet af Hanne Feldthus om at virksomheder kaster branding over bord til fordel for datadrevet markedsføring. Han mener, at Hanne Feldthus og andre misser to centrale pointer.

18. maj 2021
0 kommentarer
Klumme

H&M’s nye kampagne er direkte tarvelig

Klumme: H&M udnævner børn til rollemodeller i løsningen af alverdens problemer og påstår, at et barn kan ændre fremtiden. Det må siges at være århundredets tilsnigelse – og ansvarsfraskrivelse.

12. maj 2021
0 kommentarer
Klumme

Det er svært at være grøn: Og du behøver ikke skjule det

Klumme: Greenwashing udfordrer danske virksomheder. Anbefalingen fra denne klummeskribent er: Sæt hastigheden ned og giv plads til tvivlen. Marianne Hartz Thomas fra Viegand Maagøe kommer med fem bud på, hvordan man som virksomhed kan angribe den grønne markedsføring.

4. maj 2021
0 kommentarer
Klumme

Skal det være logisk for at give mening?

En klumme fra Poul Mikkelsen fik Jacob Holst Mouritzen til tasterne et par måneder senere. Giver det mening? Det er i hvert fald det, det handler om.

29. april 2021
0 kommentarer
Klumme

Seks afgørende takeaways til det succesfulde marketingbureau anno 2021

Der dukker mange nye bureauer op. Nicklas Lindby kommer her med en række gode råd til, hvordan man som bureau får succes.

23. april 2021
0 kommentarer
Klumme

Forudsigelse: Digitale bureauer skal have ny imagekonge til næste år

Klumme: Det lykkedes Magnetix at fastholde 1. pladsen i MyImage trods navneskift til Isobar. Nu står man med en endnu større udfordring, hvis man vil fortsætte som imagekonge.

21. april 2021
0 kommentarer
Klumme

Nyhedsbrevet står stadig knivskarpt

I år har vi kommunikeret digitalt i 50 år, og nyhedsbrevet er stadig et bundsolidt værktøj til at kommunikere direkte til og i øjenhøjde med din målgruppe, skriver Bea Holland i denne klumme, hvor hun også kommer med syv gode råd til, hvad et godt nyhedsbrev skal indeholde.

12. april 2021
0 kommentarer
Klumme

Universalnøglen til mere forretning

Når vi bruger al vores data til at lære vores kunder at kende i dybden, så står vi med universalnøglen til at skabe langvarig vækst. Det skriver CEO i Nordlid, Lasse Nygaard Christensen i denne klumme.

8. april 2021
0 kommentarer
Klumme

Fire hypoteser om hvorfor annoncørerne lader sig forføre af data

Hanne Feldthus svarer på Rasmus Brostrøms klumme om brands, der drukner i data, med 4 hypoteser om, hvorfor annoncørerne har solgt deres sjæl til data, AI og i sidste ende tech-giganterne.

7. april 2021
0 kommentarer
Klumme

Lad ikke dit brand drukne i dine data

Reklamebranchen har et stort ansvar i at hanke op. I os selv, virksomhederne og i kommunikationen, skriver Rasmus Brostrøm i denne klumme.

30. marts 2021
0 kommentarer
En del af Creative Club