Artikler

Klumme

Mads Munk fra M2 kører i Lamborghini, men vil ikke være ved det på DR

Klumme: Anders Agger forsøger at kaste lys på reklamebranchens forhold til klimakrisen ved at følge M2, som er meget andet end et reklamebureau og i hvert fald ikke har styr på branding. Læs Hanne Feldthus’ klumme om programmet her.

25. november 2021
0 kommentarer
Klumme

True Award: Besynderligt valg af Grand Prix-vinder

Opdateret: Life-filmen for Læger uden Grænser blev årets bedste, og selvom det helt sikkert er en fin film, blev den faktisk kun nr. 3 i sin kategori, der var film over 60 sekunder.

23. november 2021
0 kommentarer
Klumme

Icelandverse er en fremragende turistfilm for Island

Hanne Feldthus bliver lykkelig af ny kampagne for Island. Hun hylder både de kreative og de modige beslutningstagere bagved, for der er noget på spil, når man lægger sig ud med en af verdens tech-giganter.

16. november 2021
0 kommentarer
Klumme

Klima og miljø: Vi har brug for at kunne sammenligne forskellige kommunikationsmidler 

Klumme:  GRAKOMs klima- og miljøchef argumenterer for, at det bliver mere tydeligt, hvad de enkelte valg af kommunikationsmidler betyder for miljøet. Fx i en valgkamp, hvor valgplakater er udskældt som kommunikationsmiddel.

12. november 2021
0 kommentarer
Klumme

Skal 17 bureauer virkelig pitche om 930.000 kroner?

Paul Hertz skriver i denne klumme om det absurde i, at 17 bureauer skal kæmpe om en pitch til under en mio. kr.

11. november 2021
0 kommentarer
Klumme

Hvad gør du, når din performance marketing stopper med at performe?

Klumme: Jonathan Bjerre Guld fra Knowit Experience DK, forklarer, hvad man skal gøre nu i forhold til situationen om tredjepartscookies, og giver 3 gode råd til, hvordan du gør din marketingindsats mere ‘gammeldags’ i fremtiden.

11. november 2021
0 kommentarer
Klumme

Hvorfor er Direct Mail så overset og undervurderet som kampagnekanal?

Unge marketing- og reklamefolk overvejer slet ikke Direct Mail som en seriøs kampagnekanal. Men det er en fejl, mener account director hos Intermail, Kim Lerborg, der i denne klumme slår et slag for den fysiske post.

9. november 2021
0 kommentarer
Klumme

Black Friday er død. Sådan griber du dagen alligevel

Klumme: Black Friday er traditionelt årets vildeste dag for paid social. Det kan meget vel ændre sig i år. Apple har med iOS14.5 indført utallige benspænd for annoncørernes måling af deres digitale indsatser og flere og flere forbrugere vælger at handle med omtanke. Her er 3 årsager til, at Black Friday er død – og gode råd til, hvad pokker du så gør, når du skal annoncere på sociale medier

2. november 2021
0 kommentarer
Klumme

Instagram Reels : Tag del i the ‘next big thing’

Det korte videoformat er fremtiden inden for content creation, skriver denne klummeskribent, og kommer med 6 praktiske råd til at komme i gang med Instagram Reels.

1. november 2021
0 kommentarer
Klumme

PR-historiens store gys

Shitstorms, kriser og krænkelser kan få det til at risle koldt ned ad ryggen på selv den mest hærdede direktør eller kommunikationschef. Malene Munkebo Jauer, adm. dir. i Harbringer, sætter fokus på nogle af de værste PR- mareridt, og hvad vi kan lære af disse horror-stories.

29. oktober 2021
0 kommentarer
Klumme

Her er 5 spørgsmål, en brief som minimum skal svare på

Klumme: Briefen er ”det mest afgørende beslutningsværktøj” i kunde-bureau-samarbejdet, skrev Hanne Feldthus i en klumme. Men hvad nytter det, hvis du ikke aner, hvordan en brief ser ud? Svaret kommer Paul Hertz med her.

27. oktober 2021
0 kommentarer
Klumme

Dårlige briefs skader bureauernes effektivitet og bundlinje

Hanne Feldthus: ”Hvis jeg kan plante den ene tanke, at en brief ikke bare er et beslutningsværktøj, men det mest afgørende beslutningsværktøj for ikke bare at udvikle gode kampagner, men også skabe god bureau-økonomi, kan det være, at bare et bureau tager det alvorligt og gør noget ved det.”

26. oktober 2021
5 kommentarer
Klumme

Statistik-cookies: Taler Erhvervsstyrelsen og Datatilsynet sammen?

Klumme: Vi har en situation, hvor den ene af de to tilsynsførende myndigheder (Erhvervsstyrelsen) har meldt ud, at de lukker deres øjne, men det betyder altså ikke, at det også er tilfældet for den anden tilsynsførende myndighed (Datatilsynet).

21. oktober 2021
0 kommentarer
Klumme

Hvem har ansvaret for den gode brief? Her er fire gode råd

Dårlige briefs! Er det kunderne, der er dovne, dumme og nærige. Eller er bureauerne vitterligt for pressede på økonomi og tid? Paul Hertz melder sig ind i debatten med denne klumme og giver her fire gode råd til den gode brief.

19. oktober 2021
0 kommentarer
Klumme

Coca-Cola svinger den store tryllestav – men magien udebliver

Coca-Cola er ude med med en ny branding-platform ‘Real Magic’, en ny identitet og en global kampagne. Og den får ikke for lidt. Men er det helt genialt eller fis i en hornlygte? Fra et brandperspektiv har jeg svært ved at se magien, skriver senior strategic writer, Lobber Levin, fra Everland i denne klumme.

14. oktober 2021
0 kommentarer
En del af Creative Club