Af Kristian Duelund Kramer Marketing Manager, Sitecore

Sitecore uddeler hvert år priser til de virksomheder og samarbejdspartnere, som har skabt de bedste digitale kundeoplevelser. Se hvem der fik den globale pris og hvem der vandt de seks nordiske kategorier.

Hvad har Danske Bank, KRM AG (ECCO), FK Distribution, OKQ8, Volvo Construction Equipment og Struers tilfælles?

De har netop vundet Sitecores årlige nordiske konkurrence: Sitecore Experience Awards i samarbejde med nogle af nordens skarpeste digitale bureauer.

”Ideen med vores konkurrence, er at honorere de bedste løsninger inden for customer experience marketing blandt vores kunder og partnere,” siger adm. dir. for Sitecore i Norden, Thomas G. Andersen.

Han fremhæver, at de kunder og partnere, der har vundet, især har været gode til at skabe innovative, nyskabende online løsninger, der giver forretningsmæssig værdi for virksomheden og samtidig har forbedret oplevelsen for virksomhedens kunder og brugere.

”De, der har vundet i år, har været gode til at skabe eller forbedre den digitale kundeoplevelse, og fremfor at have en produktorienteret tilgang til at kommunikere med kunderne, har de taget udgangspunkt i kunderejsen og kundernes behov og ønsker”.

Fælles for vinderprojekterne er et tæt parløb mellem virksomheden, deres kreative partner og Sitecore, som har vist sig at være en konstellation, der har resultereret i nogle rigtig spændende løsninger.

Vinderen i Sitecores Experience Award 2016: The Global Ultimate Experience blev KRM AG (ECCO)

KRM AG (ECCO) blev kåret som global vinder blandt Sitecores seks regionale kåringer. Den danske virksomhed fik følgende ord med på vejen:

De udlever kontekstmarketingdrømmen og kan i detaljer påvise, hvordan de leverer det rette indhold til den rette kunde på det rette tidspunkt – hver gang. KRM AG (ECCO) viser, hvordan de med deres løsninger til både online og offline har gjort optimal brug af content management, omnichannel-marketing og kontekstuel kommunikation og marketing.

Løsningen er bygget i tæt samarbejde med Sitecore og DIS/PLAY, som har været en stærk partner igennem hele forløbet. Se løsningen her.

Vinderne i Sitecores Experience Award 2016 for Norden blev:

Best Content Strategy: Danske Bank 

Danske Bank arbejder med en personadrevet content-strategi og indhold, som bliver leveret gennem en række relevante kanaler. Danske Bank præsenterer en klart forbedret brugeroplevelse bygget på personaer og forbedret indhold, hvilket har resulteret i flere kundeemner, længere gennemsnitlig tid brugt på sitet og øget kundetilfredshed.

Desuden eksekverer banken en digital kontekstmarketingstrategi, som har ændret organisationens digitale platform fundamentalt – fra at være fokuseret indad, til at handle om at give virksomhedens kunder en god oplevelse.

Marketing Agility: Volvo Construction Equipment 

Volvo Construction Equipment har i samarbejde med deres svenske partner, Stendahls, beskrevet tydelige før- og efterscenarier for det, teamet kunne levere, samt en række andre relaterede fordele for både organisationen og de enkelte teams.
Volvo Construction Equipment har som et resultat af indsatsen reduceret time-to-market fra to-tre måneder til under én måned, de bruger væsentligt færre ressourcer på administration af deres hjemmesider og har oplevet en reduktion i vedligeholdelsesomkostningerne på ca. 50 %.

Marketing Agility-prisen er en anerkendelse af de marketingteams, som har opnået betydelige, målbare forbedringer af produktiviteten og positiv ROI ved at benytte Sitecore-platformen.

Real-time Engagement: OKQ8 Scandinavia 

OKQ8 Scandinavia viser kundens rejse og kontekstbaseret indhold, der er skræddersyet til kunden og kanalen. Dommerne bemærkede også, at OKQ8 sammen med partnerne THINK og Kraftvaerk har introduceret måling af engagement, opbygget personaer og igangsat en række andre automatiserede marketingrelaterede funktioner.

Real-time Engagement-prisen er en anerkendelse af marketingteams, som med succes leverer relevant, personligt omnichannel-indhold på præcis det tidspunkt, kunden engagerer sig med brandet.

Best E-commerce Experience: KRM AG (ECCO) 

KRM AG (ECCO) og samarbejdspartneren DIS/PLAY fremviser en komplet omni-device-shoppingoplevelse og en optimeret strategi med gode og relevante kundeoplevelser både online og offline, samt forbedrede konverteringer som mål. Projektet har været en succes, ikke kun hvad angår opbygningen af en e-handelsplatform baseret på Sitecore, men også hvad angår etableringen og integrationen af kundeservice, salgssupport og drift.

Prisen for Best E-commerce Experience er en anerkendelse af organisationer, som leverer en fuldkommen integreret e-handelsoplevelse, der gør skaber en sømløs sammenhæng mellem kundens indledende undersøgelse af et brand, og kundens udvælgelses-, købs- og efterkøbsproces.

Digital Innovation: FK Distribution

FK Distribution har flyttet grænserne for, hvad der var muligt online: en fuldstændig unik og brugervenlig hjemmeside, designet specifikt til FK Distributions kunder og med udgangspunkt i, hvordan kunderne interagerer online. Dommerne bemærkede, at researchen omfattede en grundig analyse af de forretningsmæssige udfordringer, som har dannet rammen for projektet, og at Sitecores funktionalitet har spillet en afgørende rolle for FK Distributions succes. Gennem hele forløbet har Pentia rådgivet FK Distribution omkring platformsvalg, design og de forretningsmæssige overvejelser ved løsningen.

Den digitale innovationspris, Digital Innovation, belønner virksomheder, der har skabt kundecentrerede onlinemiljøer på Sitecore® Experience Platform™.

Best Data-driven Website: Struers 

Deltagerne i konkurrencen om prisen for den bedste datadrevne hjemmeside viste, hvordan de har anvendt Sitecore Experience Database™ til at identificere og analysere kundeinteraktion, få indsigt i, hvad der påvirker fremtidige marketingbeslutninger, og til at automatisere levering af personaliseret kommunikation i realtid.

Struers og partneren Kraftvaerk har hjulpet deres kunder til at gøre lige præcis det. De har fået betydeligt flere kunder, flere returnerende besøg og en forbedret kundeoplevelse helt generelt.

Global People’s Choice:

Blandt 43 udvalgte projekter vandt Southampton Football Club publikumsprisen.

Om Experience Awards-priserne

Sitecores Experience Awards er en international konkurrence, der afholdes årligt. Der udpeges vindere inden for flere kategorier i hver region. Nomineringerne er baseret på input fra partnere, kunder, pressen, analytikere og kolleger. De nominerede har indsendt en ansøgning, som fortæller, hvordan de bruger Sitecore til at generere fantastiske oplevelser, som føles personlige for den enkelte kunde og skaber et stærkt brand på tværs af alle kanaler, og som leverer reelle forretningsmæssige resultater. Vinderne viser kreativitet i deres præsentationer, integration med omfattende datakilder og applikationer, en evne til at uddanne, informere og motivere til handling samt en markant forbedret, overordnet brugeroplevelse.

Om Sitecore

Sitecore er førende inden for Customer Experience Management-software, som muliggør kontekstmarketing. Sitecore® Experience Platform™ håndterer indhold, leverer kontekstuel intelligence, automatiserer kommunikationen og muliggør personaliseret commerce i stort omfang. Det gør det muligt for marketingfolk at levere kontekstbaseret indhold baseret på, hvordan kunderne interagerer med deres brand – før, under og efter et salg. Over 4.900 kunder, herunder easyJet, American Express, Carnival Cruise Lines og L’Oréal, har valgt Sitecore til at understøtte deres konteksmarketing. De leverer nu personaliserede kundeoplevelser og får glade kunder, opbygger kundeloyalitet og øger omsætningen.

Mere information

Kontakt Marketing Manager, Kristian Kramer, på telefon 22104934 eller kdk@sitecore.net.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club