Af Ørnulf Johnsen, CEO i & Co.

CEO i & Co., Ørnulf Johsen, er draget til SXSW i Austin, Texas, og han vil skrive hjem om sine indtryk til Bureaubiz.

Så er der åbent igen. Vi er i Austin for at blive inspireret, opdateret og teched-up.

Og efter en tre år lang covid-pause, så er der meget som skal ud.

Når jeg ser på programmet, så er det helt tydeligt, at vi står overfor en stor omgang ketchupeffekt: Der er ikke kommet noget ud i flere år, og det hele er nu klart til at komme ud på én gang.

Temaerne står i kø: Vi har hele Web 3.0 med metaverses, DAOs, NFTs, blockchains og alt andet som følger med. Vi har sustainability, med det grønne skift, diversity, medbestemmelse, ulighed i alle sine former. Vi har organisationsdesign, kreativitet, data og alle typer transformationer. Og vi har healthtech, byudvikling og 1000 perspektiver på det meste, du kan forestille dig. I tillæg dertil er der kunst, film, komedie og musik!

Det er skønt, og det som nu skal ske er, at alt dette skal ud og blandes sammen med at 100.000 mennesker, som taler om de fraktioner, de selv har hæftet sig ved. Det sker stort set døgnet rundt, over drinks og tacos.

For det er menneskene, som gør South By unikt, og i år mere end nogen sinde. For de faktuelle temaer – metaverse, sustainability, osv – gives en emotionel spin, i lyset af, hvad vi har levet gennem de seneste år; splittelse, isolation. konflikt, og nu også åben krig.

Til sidst bliver der draget nogle konklusioner, nogle indsigter og observationer, og en masse hypoteser og halvfærdige samtaler.

Jeg vil efter fattig evne forsøge at formidle noget af min egen forvirring, udvikling og læring gennem Bureaubiz den kommende uge. Bear with me. Af og til har vi ikke andet valg end at tale, før vi kender svarene.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club