”Vi er i al beskedenhed ret godt tilfredse”

Anders Juel,
formand for Creative Club

Klumme: Creative Club står bag Bureaubiz og i denne klumme fortæller formanden for Creative Club lidt om, hvordan det er gået siden starten af Creative Club for 18 måneder siden.

For 18 måneder siden kendte ingen Creative Club. Eller rettere. Det gjorde en lille gruppe af repræsentanter fra bureauerne Kindly, Spring, Buchs, Imperiet, Fingerspitz og Superego.

GRAKOM havde nemlig kaldt til ‘sparringsbordet’ med et ønske om at få input til at skabe en ny, stærk brancheforening.

Det blev ret hurtigt klart, at ‘den lille ny’ skulle have sit eget navn, identitet og liv. Og på få intense måneder blev Creative Club en realitet.

Lanceringen var officielt en kendsgerning den 1. april 2019, hvor en række bureauer var indbudt til kick-off med god mad, netværk og fest på restaurant No16 i Aarhus. Senere på året lancerede vi også Creative Club øst for Storebælt, hvor et flot fremmøde af primært københavnerbureauer var samlet på Hotel Ottilia i Carlsbergbyen.

Stærke bureauer
Tanken var fra starten at skabe et samlingssted og et netværk af danske bureauer, hvor medlemmerne gennem relevante events, indsigter, faglighed og god sparring kunne få styrkede forudsætninger for at drive deres forretninger endnu bedre.

Visionen var ligeledes klar. Creative Club vil udvikle stærke bureauer og være branchens foretrukne netværk.

Det der er sket siden det lille hold sad hos GRAKOM i Odense og udtænkte planerne sammen, er egentlig ret vildt. Ingen af os havde regnet med, at så meget kunne blive en realitet på bare 18 måneder:

Der er indtil nu afholdt 37 events i form af gå-hjem-møder, seminarer, kurser, webinarer mv. med et deltagerantal på ca. 800. Herunder et vellykket bureaulederseminar for få uger siden.

Creative Club har købt og overtaget Bureaubiz, som branchens uafhængige nyhedsmedie.

Creative Club har indgået et stærkt samarbejde med MyResearch og er nu medudgiver af branchens eneste årlige trendrapport, ligesom der er indgået en rabataftale med Deltek på 10% omkring abonnementer på Workbook.

Der er på kort tid skabt et brand med et kendskab hos den primære målgruppe på 86 pct. – og medlemsantalet er i samme periode steget med 52 pct.

Rigtig mange branchepersoner modtager i skrivende stund Creative Clubs nyhedsbrev, selvom mange nyheder også er flyttet til Bureaubiz-platformen.

Creative Club har også allerede været på den første udenlandstur, som gik til London – Lige inden corona ramte verden. Her besøgte vi en lang række stærke bureauer, hvor vi både fik input, inspiration og mulighed for at sparre med dem og hinanden.

Ja, der er sket lidt siden april 2019 – og vi har ikke tænkt os at stoppe op. Vi fortsætter og ambitionerne for yderligere udvikling er store. Vi har en lang række indsatsområder og ‘next steps’, som vi glæder os til at involvere hele bureaudanmark i, når vi kommer lidt længere frem.

Du kan læse mere om Creative Club her

Klummen er et udtryk for skribentens egen holdning