Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Mere end 1 milliard eksponeringer skal digitaliseres, så Københavns Lufthavne kan blive et af verdens mest digitale reklamemarked.

Mere end en milliard gange om året eksponeres passagererne for annoncørernes budskaber i Københavns Lufthavne og snart vil det stort set kun ske via digitale reklamemedier.

Dansk Reklame Film skal digitalisere stort set alle reklamemedier i Københavns Lufthavne og dermed skabe eet af verdens mest digitale reklamemarkeder i en lufthavn.

Aftalen mellem de to parter lyder på et trecifret millionbeløb og løber i fem år fra 1. januar 2015.

“Valget faldt på Dansk Reklame Film, fordi de var det bedste match med vores vision og strategi. Vi vil sammen med Dansk Reklame Film skabe en attraktiv og innovativ reklameplatform, der sikrer fortsat vækst i lufthavnen og bruger de nye muligheder, som en digitalisering giver, for at møde vores passagerers og annoncørers behov. Sammen skal vi omfavne både de mediemuligheder, der allerede er i dag, og de, som kommer i fremtiden,” siger Lise Ryevad, Director, Airport Sales, Københavns Lufthavne A/S og fortsætter:

“Vi vil kunne målrette reklamerne i nøjagtig det tidsrum, den relevante målgruppe af passagerer går gennem et område i lufthavnen. Den enkelte passager vil opleve mere relevans og mindre reklamestøj på sin vej gennem lufthavnen. Lufthavnen bliver på den måde mere harmonisk. Vi kan dokumentere effekten af, hvor mange i målgruppen, vi rammer, hvilket er meget vigtigt i forhold til især mediebureauernes interesse for kampagner. Med en digitalisering bliver vi endvidere mere interessante for B2C kunderne, fordi de kan købe kortere, mere taktiske kampagner med kortere produktionstid og lavere produktionsomkostninger end ved analoge produktioner.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club