Af Zandra Damsgaard zandra@bureaubiz.dk
2016 blev et fint år for teamet bag Bro Kommunikation.

Nye ydelser og produkter gav Bro Kommunikation mere på bundlinjen i 2016. Helle Bro venter lidt sværere kår i 2017.

Kommunikationsbureauet Bro Kommunikation fortsatte de gode takter i 2016 og hævede både indtjening og årets resultat.

På bundlinjen stod således ved årets afslutning 1,583 mio. kr., og det var en tredjedel oven i 2015-resultatet på 1,180 mio. kr.

Ifølge stifter og adm. direktør Helle Bro rykker Bro Kommunikation dermed op blandt de største danske PR- og kommunikationsbureauer, og det stiller nye krav til både ledelsen og til medarbejderne.

”Bro er nu oftere i konkurrence med de helt store bureauer i København om markante opgaver, og for at vinde dem skal vi være endnu skarpere til at sælge Bros faglighed og tilgang til kommunikation, team- og ledelsesudvikling og adfærdsændringer,” siger hun.

En del af succesen skyldes lanceringen af nye ydelser og produkter, fortæller Helle Bro, som dog venter et lidt mere vanskeligt 2017:

”Virksomhederne skærer ned og er meget omkostningsbevidste, selvom deres forretning vokser, så vi forventer at skulle kæmpe lidt hårdere for opgaverne i år.”

Ikke desto mindre er ambitionen fortsat vækst hos kommunikationsbureauet, der blev stiftet i 1999 og i dag har 17 medarbejdere.

Nøgletal for 2016 (i parentes 2015)
Bruttofortjeneste: 11,545 mio. kr. (8,285)
Årets resultat: 1,583 mio. kr. (1,180)
Antal medarbejdere: 18 (12)

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club