Kommunikationsbureau styrker indtjeningen

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Agenda var engang et eventbureau, men har redfineret sig selv. Omstillingen begynder nu at vise effekt.

Et sæbekassevæddeløb for VW. Eller Et flagskibsevent i form af en Food Fest i Kongens Have for Arla.

Dette er blot nogle af de event marketing koncepter som Agenda Group har været omtalt for på det seneste. Event marketing har fra starten været udgangspunktet, men i dag mener stifter og adm. direktør Andreas Høgsberg, at bureauets udgangspunkt er bredere og mere komplekst;

”Vi er i dag et kommunikationsbureau der har specialiseret sig i at designe og skabe kommunikation baseret på oplevelser. Ved at fokusere på at opbygge kompetencer i denne disciplin og kombinere kommunikations- og produktions kompetencer, har vi et godt udgangspunkt når kunderne skal have løst opgaver inden for alle typer af aktivering og fysiske møder.”

Omstillingen har præget bureauet økonomisk i de sidste par år, hvor specielt 2011 kom mere magert ud. Godt nok overskud, men en faldende bruttoavance og et ganske lille plus på bundlinjen. 2012 ser dog bedre ud. Pæn fremgang i bruttoavancen og en tredobling af bundlinjen. Og så kunne det faktisk have set endnu bedre ud.

“Vi havde nogle tab på projekter i årets løb, som betød, at vi ikke helt nåede det, vi havde budgetteret,” siger Andreas Høgsberg og fortsætter:

“Det tager tid at omstille ressourcer og kompetencer, men nu ser det fornuftigt ud. Vi får stadigt flere faste kunder – mange af dem er at finde blandt Danmarks største virksomheder – og vi ligger foran vores ellers ret ambitiøse budgetter indtil nu i år.

Nøgletal for Agenda

  • Bruttoavance 8,5 mio. kr. +18,1 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 653.846 kr. + 9,0 pct.
  • Lønandel 72,6 (78)
  • Resultat af primær drift +0,557 mio. kr. +292,3 pct.

Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz