Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Desuden var OMD involveret og der var også priser til 3F og Landbrugsraadet sammen med GCI Mannov, da Dansk Kommunikationsforening i går kårede i går de bedste kommunikationsprojekter.

Det blev en gammel etat, en fagforening og en brancheorganisation, der strøg til tops – på hhv. lands- og regionalplan – da Dansk Kommunikationsforening i går uddelte kom-pris ‘o8 til Danmarks bedste kommunikations-projekter. 300 tilstedeværende kommunikatører stemte sig frem til vinderne.

Post Danmark vandt med projektet ‘SMS-rekruttering af postvikarer og lørdagsomdelere’ for bedste landsdækkende projekt, mens 3F og Landbrugsraadet med projektet ‘Mad til Mere’ vandt kom-pris ‘o8 for bedste regionale/lokale kommunikationsprojekt. Det skal opmuntre til “sundhedsfremmende adfærdsændringer i forhold til kost på arbejdspladser inden for jordbrug, landbrug og skovbrug”.

Bag Post Danmarks projekt står Bergsøe 4 og OMD, og i sin motivering fremhævede dommerkomitéens formand, professor Lars Thøger Christensen, Syddansk Universitet, at ‘projektet har gjort op med fordomme. De har vidst præcis, hvem de ville ramme og har haft en god idé om hvordan. Projektet har vist imponerende resultater og hurtigere end forventet’.

Projektet ‘Mad til Mere’ – som på bureausiden har GCI Mannov – afsluttedes først for godt 14 dage siden, så det er endnu for tidligt at konkludere på effekt. I stedet fremhævede Lars Thøger Christensen, Syddansk Universitet, at ‘projektet havde fat i en meget vanskelig målgruppe præget af mangfoldighed. De havde sat sig et meget komplekst mål om at ændre adfærd i målgruppen gennem en bred gruppe af forskellige aktører og medier’.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club