Konkurrence om hele Jysks mediebudget

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Konkurrencen gælder alle aktiviteter under Jysk-navnet – d.v.s. op mod 18 lande.

I sidste uge sagde Jysk farvel til RMB/Reklamebutikken efter 34 års samarbejde. Samarbejdet gjaldt produktion af tilbudsaviser i en række europæiske markeder, og for Jysk er synspunktet, at man hele tiden vil arbejde på at have de bedste og mest effektive leverandører.

Det samme gælder selskabets mediabureau, og derfor er der netop nu en konkurrence i gang om hele budgettet i det, der hedder Jysk Nordic – hvilket vil sige op mod 18 lande.

Samlet er det således et betydeligt budget, der er i spil.

Hidtil har MEC håndteret budgettet, og bureauet er da også med i den gruppe, der er inviteret til at byde.

Communications & CSR Director, Jonas Schrøder vil dog ikke oplyse, hvor mange, der er tale om.

Processen forventes først afsluttet senere på efteråret.

“Det er ganske omfattende. Det er ikke kun et spørgsmål om pris. Vi vil have de bedste både hvad angår processer, kvalitet og priser,” siger Jonas Schrøder.

Selvom der er tale om et internationalt budget, så tager Jysk-konkurrencen sit udgangspunkt i Danmark