Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Den danske afdeling gik konkurs i december, og nu følger det svenske søsterseskab.

Fulgte man ordene omkring udviklingen i det danske DM-bureau One Cph, så bød de på markante kundegevinster og en udvikling, der måske nok rummede problemer – men dog ikke pegede mod en konkurs.

Da bureauet alligevel gik konkurs i december efterlod det således et indtryk, at problemerne nok var bredere i den svenske One Media, som bureauet indgik i.

Det indtryk bestyrkes nu. DM-bureauet One Sthlm er sendt i konkurs. Det fortæller Resume.

2010 gav en omsætning på 25 mio. kr. og resultat på 0,137 mio. kr., og selvom det er svenske kroner, så afspejler det en situation, hvor det må være gået meget galt i 2011.

Årsagen angives til likviditetsproblemer, og når man har valgt en konkurs frem for at forsøge en rekonstruktion, skyldes det, at ledelse og nøglepersoner har besluttet at forlade bureauet.

One Media rapporteres selv at have ansøgt om rekonstruktion.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club