Konservative har allerede betalt 2,5 mio. til Integral

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Brancheklip: Konservative beskyldes for at bruge slogan, de ikke har betalt for. Men partiet oplyser, at man allerede har betalt 2,5 mio. til bureauet, der herudover kræver 1,8 mio. kr.

BT fortsætter med at beskrive striden mellem reklamebureauet Integral og Det Konservative Folkeparti.

Dagens historie hedder ”BT afslører: K brugte slogan – men nægter at betale for det” – en kras rubrik, som dog stort set underkendes sidst i artiklen.

Historien handler om, at sloganet ”Gør noget ved det” – udviklet af Integral – blev brugt i 2013 og 2014. Dette kædes sammen med, at partiet afviser at betale 1,7 mio. kr., som Integral mener at have til gode for udført arbejde.

Det nye i dagens historie er imidlertid – og beskrevet i sidste afsnit i artiklen – at Det Konservative Folkeparti til BT siger, at ”man har betalt 2,5 millioner til Integral, og at man i øvrigt ikke har fået yderligere fakturaer”.

Og så længe de stridende parter ikke er mere detaljerede i deres kommunikation, end tilfældet er, kan det være svært at konkludere, om de nævnte 2,5 mio. kr. omfatter sloganet eller ej.

Til BT siger Casper Janns, adm. direktør i Integral, at sloganet er en del af Brand Essence-projektet, og at dette arbejde endnu ikke er færdigafregnet.

Ifølge avisen ser partiet ”med sindsro” frem til en afgørelse i byretten, og således tyder intet på, at striden vil blive løst forinden.

De godt 1,7 mio. kr, som Integral har stævnet Det Konservative Folkeparti for, fordeler sig på 575.000 kr. i månedlige honorarer, det resterende beløb (350.000 kr.) efter Brand Essence-aftalen samt 850.000 kr. i betaling for de aftalte projekter.

Læs BT-artiklen her.