BT fortsætter med at beskrive striden mellem reklamebureauet Integral og Det Konservative Folkeparti.
Dagens historie hedder ”BT afslører: K brugte slogan – men nægter at betale for det” – en kras rubrik, som dog stort set underkendes sidst i artiklen.
Historien handler om, at sloganet ”Gør noget ved det” – udviklet af Integral – blev brugt i 2013 og 2014. Dette kædes sammen med, at partiet afviser at betale 1,7 mio. kr., som Integral mener at have til gode for udført arbejde.
Det nye i dagens historie er imidlertid – og beskrevet i sidste afsnit i artiklen – at Det Konservative Folkeparti til BT siger, at ”man har betalt 2,5 millioner til Integral, og at man i øvrigt ikke har fået yderligere fakturaer”.
Og så længe de stridende parter ikke er mere detaljerede i deres kommunikation, end tilfældet er, kan det være svært at konkludere, om de nævnte 2,5 mio. kr. omfatter sloganet eller ej.
Til BT siger Casper Janns, adm. direktør i Integral, at sloganet er en del af Brand Essence-projektet, og at dette arbejde endnu ikke er færdigafregnet.
Ifølge avisen ser partiet ”med sindsro” frem til en afgørelse i byretten, og således tyder intet på, at striden vil blive løst forinden.
De godt 1,7 mio. kr, som Integral har stævnet Det Konservative Folkeparti for, fordeler sig på 575.000 kr. i månedlige honorarer, det resterende beløb (350.000 kr.) efter Brand Essence-aftalen samt 850.000 kr. i betaling for de aftalte projekter.