Konsulenthus vælger content­bureau

peng

AS3 har tidligere selv produceret ret tung content. Nu har konsulenthuset valgt et bureau til at bistå sig på området.

Et af Nordens store konsulenthuse inden for HR-­ydelser, AS3, har valgt at opruste inden for content marketing. Det sker med valget af Brand Movers, der skal udvikle strategi­ og implementeringsplan og efterfølgende deltage i indholdsproduktionen.

AS3 stod selv – som Bureaubiz omtalte tidligere på året – bag tungtvejende content i anledning af virksomhedens 25-års jubilæum. Det skete med en coffee table-bog på 2,2 kg, som Chief Content Officer Michael Møller Petersen sammen med en fotograf skabte via en omfattende researchtur til kunder – 6.000 km på danske veje samt ture til Stockholm, Helsinki og Oslo.

Bogen er efterfølgende blevet shortlistet ved to europæiske kommunikations-konkurrencer.

Om valget af Brand Movers siger Peter Straadt, der er partner i AS3:

”Vi har overvejet content marketing i noget tid, og efter at have været til flere konferencer om emnet er vi blevet overbevist om, at det er den rigtige vej at gå i forhold til at løfte vores ambitiøse vækstmål. Brand Movers er både stærke på det strategiske område og på den lidt mere seriøse type indhold, som vi gerne vil have. De kan hjælpe os med at få forankret projektet i hele organisationen, hvilket også var afgørende for os.”

Brand Movers har så småt taget fat på den nye opgave. Direktør i bureauet, Jesper Laursen, kalder kunden for spændende qua ”en klar førerposition i Norden og et tårnhøjt vidensniveau”.

”Vi skal aktivere den viden og omsætte den til flere leads og mere forretning. Det er nogle ambitiøse og meget klare forretningsmål, som vi glæder os til at hjælpe til med at indfri,” siger Jesper Laursen.

AS3-­koncernen leverer en række forskellige HR­ydelser som outplacement, leder­ og medarbejderudvikling og karrierecoaching. Konsulenthuset har kontorer i Danmark, Norge, Sverige og Finland og rådgiver hvert år flere end 30.000 personer.