Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Jakob Kaare Jensen har fundet et nyt partnerskab på Amager, hvor han vil overføre DM-ekspertise til sociale meder.

Samtidig med, at Gorm Larsen & Partners fusionerer med Zornig har en af partnerne valgt at forlade bureauet. Det drejer sig om Jakob Kaare Jensen, der har valgt at indgå i et nyt partnerskab hos Manipulation på Amager.

Skilsmissen har været undervejs i et stykke tid og reelt blev han købt ud af Gorm Larsens ejer, adm. dir. Karten Koed i forbindelse med, at Gorm Larsen Nordic og Gorm Larsen & Partners blev gik fra hinanden.

“I forbindelse med diskussionerne om Gorm Larsen Nordic stod det for mig klart, at vi så forskelligt på strategien, og derfor opstod tanken i mig, at det måske var på tide at overveje noget andet. Jeg synes, fusionen med Zornig er rigtig i denne situation, men samtidig er det også et naturligt tidspunkt til at bevæge sig videre,” siger Jakob Kaare Jensen og tilføjer, at han fortsat i en periode vil være aktiv sparringspartner på udvalgte kunder hos Gorm Larsen.

Som partner i Manipulation, vil Jakob Kaare Jensen arbejde med at bringe DM-teknikker og CRM struktur i spil i forbindelse med netværks-kommunikation.

“Det er en tanke, der længe har rumsteret i mig. Jeg kalder det Conversational Marketing,” siger Jakob Kaare Jensen og fortsætter:

“Vi ved, at anbefalinger fra folks eget netværk påvirker købsbeslutningen mest. Men anbefalinger på nettet kommer ind på en 2.plads, så der er god grund til at arbejde med at benytte DM-verdenens erfaringer med dialog direkte til forbrugerne til skabe en ramme for dialogen inden for både sociale og faglige netværk med inspiration fra buzz-media og virale kampagner.”

Jakob Kaare Jensen mener desuden, at tankerne bag Conversational Marketing kan accelerere effekten af marketingsinvesteringen både i en b2b og b2c sammenhæng og skabe målbare resultater.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club