Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Der skal pustets nyt liv i H2O - men det sker i første omgang uden brug af massekommunikation.

H2O skal støves af og genfinde tidligere tiders styrke som mærke. således lyder planen hos ejeren bag mærket, Greystone Capital. Firmaet overtog mærket i begyndelsen af sidste år.

Det bliver dog ikke en traditionel reklameindsats, der skal løse opgaven.

“Vi arbejder med koncepter, og for at synliggøre dem, kræver det kvadratmeter i butikkerne hos vores samarbejdspartnere. Det ville være et overkill for vores virksomhed at gå ud i en stor kampagne. Vi kan alligevel aldrig møde firmaer som Nike og Adidas i massekommunikation,” siger Thøger Thøgersen, der er direktør for H2O.

Han fastslår videre, at entrebilletten til kvadratmeter i butikkerne er at gøre en forskel gennem kollektionerne.

På den baggrund har han valgt at samarbejde med designbureauet Kontrapunkt, som han kender fra tidligere – bl.a. fra en tid hos Bruuns Bazar.

“Vi vil gerne fastholde værdierne i H2O, men der skal også ske en udvikling, så der er en rød tråd, og derfor har vi haft brug for at få nogle kritiske øjne på den position, vi skal have fremadrettet,” siger Thøger Thøgersen.

Uden en mere bred eksponering er mærket dog ikke, idet det er tøjsponsor for superligaklubberne FC Nordsjælland, Randers FC og FC Midtjylland håndbold.

“Det er en eksponering, der passer os godt. Vi er startet som et sportsmærke og det skal vi tilbage til igen. vi skal ikke konkurrere med modemærker,” siger Thøger Thøgersen og tilføjer, at man har valgt at gå ned i volumen frem for at konkurrere på pris.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club