Kontrapunkt: Ny digital chef skal styrke bureauet

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Kontrapunkt vil være Danmarks dygtigste til digitalt design, og det skal en ny digital chef hjælpe med til. Han har erfaring fra både kunde- og bureauside.

Morten Gade, der kommer fra et job som digital chef hos FDB og tidligere har været chef for kommunikation hos Bysted, skal fremover lede Kontrapunkts digitale enhed.

Fokus skal være på at udvikle digitale koncepter, der opbygger kundernes brands, og her er den nye chefs vision helt klar:

”Jeg mener, at vi kan blive Danmarks dygtigste til at lave digitalt design. Det digitale er stadig præget af modeluner og hypebølger. Hos Kontrapunkt kan vi forene stor forståelse for brands og fokus på høj kvalitet med stor forståelse for det digitale.”

Ifølge adm.dir. Jasmi Bonnén tog man sig god tid til at finde den rigtige mand til jobbet og i pressemeddelelsen skriver man, at Morten Gade har gode resultater med sig:

”På de to et halvt år Morten var ansat hos FDB, fik organisationen skabt en stærk digital tilstedeværelse på både mobile medier og sociale platforme og seksdoblet deres digitale rækkevidde blandt andet i opbygningen af FDBs populære opskriftsunivers”.

Morten Gade er også aktiv i undervisningsmiljøet. Som ekstern lektor underviser han i konceptudvikling og social software og er desuden vejleder i specialer inden for sociale medier, digital strategi og organisationsudvikling.