Konxion fusionerer med Aarhus-bureau

Julie Kolbeck
julie@kforum.dk

Konxion har de seneste år haft base i Aalborg. Nu fusionerer bureauet med Hapiday og åbner kontor i Aarhus.

I sidste uge bragte Bureaubiz nyheden om, at marketingbureauet Konxion overtog mere end 40 kundeforhold fra konsulent- og udviklingsbureauet Combine. Nu ekspanderer det aalborgensiske bureau igen.

Konxion fusionerer med det Aarhus-baserede bureau Hapiday og åbner i samme ombæring nyt kontor i byen.

Ifølge adm. direktør ved Konxion, Thomas Thomsen, sker udvidelsen som et naturligt led i ønsket om at komme tættere på kunderne:

“Vi oplever en stigende efterspørgsel på identiteter og koncepter, der er tilpasset en verden, der er blevet digital. Vi ser et kæmpe vækstpotentiale i området og glæder os til at lancere vores nye brohoved i det centrale Jylland, samtidig med vi hiver stærke og etablerede kompetencer indenbords.”

Thomas Thomsen begrunder fusionen med Hapiday-teamet, der består af partnerne Lars Friis Mortensen og Klaus Tønnes, således:

”Hapiday besidder netop de ressourcer og den tyngde, som vi efterlyser. Klaus og Lars har mange års erfaring og en enorm brancheviden. De tænker konceptuelt og har en god forretningsforståelse – et område hvorpå vi vokser rigtig meget, i og med digitaliseringen nu er rykket ind på direktionsgangen.”

Partnerne i Hapiday, Lars Friis Mortensen og Klaus Tønnes, glæder sig til foreningen:

”Det er godt set af Thomas og ledelsen i Konxion og vi hilser genvejen til den digitale nutid og fremtid velkommen,” siger Lars Friis Mortensen, som foruden 15 år som kontaktchef hos Envision startede Hapiday i 2009 sammen med Envision-kollegaen Klaus Tønnes. Et parløb, der resulterede i kunder som Dansk Supermarked, Aarhus 2017, Home særklasse, Hotel Royal, Aston Martin og Jaguar Danmark.

“Konxions viden og forspring på det digitale marked giver vores kunder en unik mulighed for at basere den digitale kommunikation på vidensfunderet data. Vi kan kort fortalt udvikle og navigere ud fra dokumenteret viden. Det er et vidunderligt og vanvittigt effektivt fundament at arbejde ud fra. Værdien af denne opjustering er enorm. Vi er på rekordtid i stand til at tilpasse os markedet og efterspørgslen af de redskaber, som er nødvendige i dag og i morgen,” siger Lars Friis Mortensen.

Partner Klaus Tønnes glæder sig også over fusionen: “Med fusionen forenes Hapidays brandviden og konceptuelle styrker med Konxions ekspertise indenfor den digitale verden. Vi kommer nu til at stå endnu stærkere i feltet!”