Der er stor opmærksomhed omkring social media, og det kan også være en ganske god forretning. Det viser regnskabet for Patchwork New Media.
Bureauet er blevet fordoblet i 2012 – både på top- og bundlinien.
Men det er gået stærkt på mere end én måde i bureauet. I slutningen af 2012 præsenterede Patchwork den tidligere markedschef hos Danske Spil, Linda Frøkjær, som ny Client Service Director, men bekendtskabet kom kun til at vare et halvt år. Hun er netop flyttet til en ny stilling som Client Service Director hos Isobar, der er en del af Aegis Media.
“Linda nåede at hjælpe med at styrke vores interne processer, så vi har bestemt fået noget ud af hende, og vi har været glade for at have hende i det halve år. Så vi ville gerne have beholdt hende,” siger adm. dir. Martin Olesen og fortsætter:
“Men når det er sagt, så kan jeg godt forstå, at hun ikke kunne sige nej til tilbuddet fra Isobar. Jeg tror, Linda passer godt ind i en større og mere etableret organisation.”
Ud over Danske Spil har Linda Frøkjær også en fortid hos Carlsberg, hvor hun var med til at lancere Somersby.
”Det var et af de berømte tilbud, jeg bare ikke kunne sige nej til. Jeg har arbejdet sammen med Isobar og resten af Aegis Media tidligere, så jeg kender huset og har altid været rigtig glad for samarbejdet. Nu glæder jeg mig til at sidde på den anden side af bordet,” siger Linda Frøkjær.
Selv om Patchwork New Media er kommet ud af 2012 med markant vækst, så render Martin Olesen ikke rundt med armene over hovedet.
“Vi ser i virkeligheden 2012 som et investeringsår, hvor vi bl.a. har brugt ressourcer på at bygge op i Sverige. Det er vi ved at få på plads, og i 2013 skal vi gerne se en stærkere indtjening,” siger Martin Olesen.
Nøgletal for Patchwork New Media
- Bruttoavance 10,2 mio. kr. +100 pct.
- Bruttoavance pr. medarbejder 728.571 kr. 0,0 pct.
- Lønandel 69 (68,9)
- Resultat af primær drift +1,067 mio. kr. +102,5 pct.
Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz