Det seneste års tid har været mere turbulent jobmæssigt for Søren Als end de foregående 10 år.
Efter blot 8 måneder som kontaktdirektør hos Marketsquare skifter han nu til et job som Business Development Director hos Adpeople.
“De foregående 10 år har jeg haft to job, og det er bestemt ikke min stil at forlade et job efter 8 måneder. Men der dukkede en mulighed op, som jeg simpelthen ikke kunne undlade at gribe,” siger Søren Als og fortsætter:
“Jeg brænder for international markedsføring, og der findes næppe et dansk bureau med en stærkere international platform end AdPeople Worldwide. Jeg skal stå for forretningsudvikling og hjælpe større danske virksomheder med at udvikle og eksekvere internationale indsatser.”
Før Marketsquare var han adm. dir. for Reklamebureauet Os – men også det job blev kort, for bureauet var en del af nu konkursramte Par No. 1 og virkeligheden var således en helt anden end den, han var blevet stillet i udsigt.
Han kom til Reklamebureauet Os fra en stilling i Kvik Køkkener, hvor han bl.a. var med til at bringe firmaet ud på det asiatiske marked, og hos AdPeople lægger man vægt på netop det internationale perspektiv i ansættelsen af Søren Als.
“I al beskedenhed har vi en ambition om at redefinere international marketing, og i det arbejde er Sørens solide erfaring fra f.eks. Asien fuldstændig spot-on. Tiden er vokset fra store bureaukæder med små kontorer i alverdens lande. At skabe globale brands i dag kræver central styring og et mind-set uden tidszoner og landegrænser, og dét mind-set har Søren,” siger Thomas Ladefoged, der er administrerende direktør for AdPeople Worldwide i København med ansvar for EMEA-regionen.
Det er en nyoprettet stilling hos AdPeople, Søren Als træder ind i.
“Der er ingen tvivl om, at international markedsføring er i opbrud. Og krisen har forstærket kundernes krav om mere og bedre markedsføring for færre penge. Det krav kan AdPeople honorere med sine LEAN-certificerede processer og infrastruktur. Desuden går vi 20 forskellige nationaliteter rundt her i København samlet under ét tag, så snakken ved kaffemaskinen foregår helt automatisk på engelsk, og det giver en helt anden international stemning end på traditionelle danske bureauer,” siger Søren Als.
Hos Marketsquare karakteriserer adm. dir. Jens Thrane-Møller Søren Als’ afgang som ærgerlig – men udramatisk.
“Søren er dygtig, men han har fået et tilbud om et job, som vi ikke kunne konkurrere med. Det er ærgerligt – andet er der ikke sige – og nu er vi i gang med at finde en afløser,” siger Jens Thrane-Møller.