Af Peter Engholm 25@mail.dk

OgilvyActivation står bag ny Kraft Foods kampagne, der både er ikke butikker og outdoor – og netop via annoncerne kan forbrugerne køber dagligvarer og få dem leveret til døren af SuperBest.

Kraft

QR-koder har fået fæle tæsk – bl.a. af Lars Bastholm, og det skabte en længere debat på Bureaubiz om fremtiden for koderne og deres eventuelle afløser.

Men QR-koderne lever og har det godt – de får i al fald et skud vitalitet med en kampagne, der netop lanceres.

Scan&Shop-løsninger findes flere steder i udlandet, og en konkret koreansk case er forbilledet, når Kraft Foods i samarbejde med SuperBest omdanner outdoors og printannonce til virtuelle butikshylder. Ved hjælp af mobiltelefonen kan forbrugerne købe dagligvarer ind, mens de står og venter på bussen.

Aktiviteten er en del af en større såkaldt cross category kampagne, som OgilvyActivation har udviklet for Kraft Foods. Under overskriften “Glædelig Hverdag” promotes en lang række stærke dagligvarer som Gevalia kaffe, Marabou chokolade, Philadelphia ost og Oreo kiks.

“Det er nyt, at vi bruger outdoor til at dirigere trafik til e-handel. Via QR-koden kommer du ind i SuperBests netbutik, og her har Kraft Foods pakketeret produkter, der sælges til særligt fordelagtige priser. Vi kører også kampagnen i Ud & Se, hvor du kan bestille varer leveret til døren, mens du er på vej” siger Eva Landmark Knudsen, der er new business manager i OgilvyActivation.

Den stort anlagte shoppermarketing kampagne ruller ud i butikkkerne i dissse dage.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club