Kreativ annonce fik banker op på tæerne

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Brancheklip: En dagbladsannonce skabt af Carsten Kaag havde et andet formål end at sælge varer. Butikken havde svært ved at få bankerne i tale.

Carsten Kaag, tidligere partner i Halbye Kaag JWT, har flere gange tidligere stået bag dagbladsannoncer for bolighuset, Anton Dam, der har trukket opmærksomhed.

Men den seneste havde et utraditionelt formål, fortæller Jyllands-Posten.

Med temaer som “sorte tal og lyserøde dage” samt “banker der foretrækker bremsen frem for speederen” koblet på et tilbud til bankansatte ønskede Antom Dam nemlig at få kontakt til bankerne om samarbejde.

Butikken betaler 9,6 pct. i Danske Bank – lidt højt – og desuden var det svært at få banken med på at udvide – bl.a. med en butik i Hellerup. Begrundelsen var bl.a. at detailhandlen har det svært.

Men det er Anton Dams direktør, Martin Hansen, udemærket klar over.

“På trods af krisen vokser vores omsætning og vi har haft overskud de senere år selvom vi har brugt en masse penge på at udvikle en webshop,” fortæller Martin Hansen til Jyllands-Posten.

Annoncen virkede. Flere banker reagerede – bl.a. økonomidirektøren i Danske Bank, Henrik Ramlau-Hansen, der bor på Frederiksberg lige som Anton Dam.

Nu bliver der aftalt et møde.

Og tilbuddet? Henrik Ramlau-Hansen gik hjem med et par puder til 20 pct. rabat.