Af Peter Engholm 25@mail.dk

En AD’er demonstrerede sit løfte om aldrig at sove og altid flyde over med ideer så overbevisende, at det gav pote i første bølge.


Det er let at skrive en stak ord, hvor man plæderer, at man er sindsvag kreativ. Det er noget sværere at vise det – men de, der kan, formår også at stikke ud.

Det har danske kreative leveret flere eksempler på – Kristoffer Gandsager fik job på CP+B og dobbelt CCA-guld for sit awardshow, Rene Schultz og Casper Christensen kopierede Lürzer’s Archive så overbevisende, at 17 ansøgninger udløste 15 samtaler – og 1 job, ikke mindst.

Nu har Martin Nørgaard Furze, nyuddanndet fra Kreativ Kommunikation på DMJX, formået at skabe tilsvarende opmærksomhed.

Det er sket med aliaset No Sleep, der praler med aldrig at sove og altid boble over med ideer. Fulgt op med en kasse, leveret af en læge på en række bureau-adresser i København. Kassen rummede en recept (på en AD’er), en pude (med kontaktinfo) og et glas med No Sleep-piller (tic tac).

”Jeg sendte 20 pakker ud. Reaktionerne var enormt positive, og jeg kom til en hel del møder – og fik flere tilbud om freelance-arbejde. Yellow gik skridtet videre med to ord; Fast. Nu. Det hele tog kun nogle uger, og jeg nåede ikke engang at tage fat på anden bølge, nemlig bureauer i Europa og USA,” siger Martin Nørgaard Furze.

Noget tyder på, at bølgen i stedet kommer til ham. Business-Punk i Tyskland tog fat i casevideoen, og aktuelt har både Adweek og Ads of the World omtalt danskerens jobsøgning.

Casevideoen har fået 8.000 visninger indtil videre, og den er indsendt til både Creative Circle Award og D&AD.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club