Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Den nye person på posten har en digital profil – og en udtalt erfaring med netop titlen som kreativ direktør.

Klaus Sommer Paulsen starter som kreativ direktør hos Andersen & Blæsbjerg.

Jobbet hos Andersen & Blæsbjerg er for Klaus Sommer Paulsen det fjerde som kreativ direktør. En sviptur hos Creuna på to måneder sidste år, en lang periode på fem år hos det nu lukkede Ennovator og endnu tidligere et enkelt år hos Bake the Cake.

Omdrejningspunkt i Klaus Sommer Paulsens cv har hele tiden været det digitale med en fortid som multimediedesigner og en uddannelse hos Space Invaders samt en MA IT i Interaktionsdesign og multimedier.

Andersen & Blæsbjerg ønsker at styrke bureauets kreative og digitale profil på tværs af medier med ansættelsen af Klaus Sommer Paulsen.

“Andersen & Blæsbjerg er et bureau, der bevæger sig positivt fremad mod en integreret model, der rummer både nye og gamle medier i kreativ høj kvalitet. Derfor kan vi tiltrække kreative ledere som Klaus, der er med til at gøre en forskel for vores kunder. Med Klaus som ansvarlig for det kreative team og som bindeleddet i det kreative arbejde, er vi rigtigt godt rustet,” siger adm. direktør Kurt Mousten i en pressemeddelelse.

Den vigtigste udfordring for Klaus Sommer Paulsen er den integrerede tankegang i alt, hvad bureauet foretager sig:

“Hos Andersen & Blæsbjerg er min helt perfekte bane kridtet op, fordi bureauet er fullservice og rummer hele paletten – fra analyse til eksekvering. Andersen & Blæsbjerg er klar til at gå nye veje rent kreativt, og min fornemste opgave bliver at udfordre eksisterende og nye kunders koncepter. En stor del af mit job er kontinuerligt at skabe positive overraskelser – løsninger, som kunden ikke lige havde regnet med”, siger Klaus Sommer Paulsen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club