Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har ansat Jesper Jørgen Hansen som ny faglig leder på BA-uddannelsen i Kreativ Kommunikation.
A tough act to follow kan det venligt udtrykkes, for under ledelse af Dorte Nielsen har Kreativ Kommunikation udviklet sig til en kreativ uddannelse i verdensklasse – senest med 4 teams, som kreative direktører fra internationale bureauer placerede blandt de 20 fremmeste mapper i den anerkendte Cream-konkurrence.
Jesper Jørgen Hansen kommer senest fra en stilling som kreativ direktør hos UncleGrey i København. Inden da har han bl.a. været partner hos Bark og ledende tekstforfatter hos BBDO.
”Vi har haft en tid, hvor det var godt at være AD’er eller tekstforfatter. Nu efterspørger branchen bredt funderede kreative problemløsere. Jeg vil ind og arbejde for at udvikle reklamekreative, som både kan skrive, få ideer og mange andre ting. Selvfølgelig gerne med speciale i noget, men med generelle kompetencer, som til enhver tid vil gøre dem attraktive, fleksible og parate i vores omskiftelige branche,” siger Jesper Jørgen Hansen.
Han tilføjer:
”Jeg glæder mig over at overtage en fantastisk uddannelse, som har gjort det ustyrligt godt. Mit ansvar bliver at udvikle den og gøre den endnu bedre. Noget af det første, jeg skal, er at sætte et nyt hold, som kan være med til at få den endnu et gear op.”
Og det bliver et nyt hold, den nye faglige leder skal sætte. For den kvartet, der i en årrække har tegnet Kreativ Kommunikation, er der ikke mere. Dorte Nielsen har fået orlov og vender ikke tilbage til sin gamle stilling, Clare McNally er ny kreativ direktør på Republica, og også Kathrine Granholm og Ulrik Jessen er ikke længere en del af det faste hold.