Af Peter Engholm 25@mail.dk

En prisvindende tekstforfatter mistede sit job på Saatchi i Spanien. Han pakkede sin autocamper for at arbejde på 20 af de bureauer i Europa, der inspirerer ham mest – inkl. 1 i Danmark.

Jonay Sosa – en 34-årig prisvindende tekstforfatter fra Spanien – mistede sidste år sit job på Del Campo Saatchi & Saatchi i Madrid efter at have været syv år i Saatchi-regi. Han hjalp et nystartet bureau med at komme i gang, hvorefter han selv kørte.

Denne sommer pakkede han sin autocamper og begav sig nordpå med det mål – inden årets udgang – at komme til at arbejde for 20 af de bureauer i Europa, som inspirerede ham mest. I denne uge er hans camper parkeret foran Robert/Boisen i København.

Projektet har han døbt Ideas For Fuel – og det er så enkelt, som det lyder: At honorere hans kreative ideer med brændstof til hans camper. Formålet med turen er ikke at tjene penge, men at komme omkring og samle inspiration.

Playful solutions to any problem er mantraet i Robert/Boisen & Like-minded. Da vi blev kontaktet af Jonay og hørte om løsningen på hans jobudfordring, var vi selvfølgelig på med det samme. Vi holder meget af selv at få international inspiration og påskønner folk, der tænker skævt”, siger Kim Boisen, adm. direktør i Robert/Boisen.

Jonay Sosa har indtil videre tilbagelagt 6124 km, været i 7 lande på 8 bureauer – heriblandt La Chose (Paris), KesselsKramer (Amsterdam), Lowe (Hamburg) og Michael is Dead (Leuven). Ifølge hans hjemmeside for projektet ideasforfuel.com har han også nydt 286 øl på rejsen.

Midt i næste uge går turen til Norge.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club