Af Peter Engholm 25@mail.dk

Manden med skovlen og ansøgningen i sneen fik en kop kakao af Recommended, massiv medie-dækning – men ikke jobbet. Erfaring vægtede tungere end gå-på-mod.

Kent Riddersholm Nielsen havde forberedt sin event grundigt, da han januarmorgen gik i gang med at skovle sin jobansøgning i sneen foran Recommended hovedkontor i Århus. Anstrengelserne blev filmet, lagt på YouTube og fik massiv medieomtale.

Hos Recommended kvitterede kreativ direktør, Ulrik Juul, i første omgang med en kop (varm) kakao. I anden omgang med en jobsamtale – men en tredje omgang, i form af et job, blev det ikke til.

“Ideen var dybt original og 100 pct. hans egen. Men til stillingen som PR- og webmanager var Kent Riddersholm oppe imod endog meget tunge kræfter. Men vi syntes, at han var så interessant, at han kom med i puljen til et job som tekstforfatter. Men også her blev han overhalet af stærkt erfarne kræfter, der kunne træde ind fra dag 1,” siger Ulrik Juul.

Det var jo noget nær en moviestar, I fravalgte …

“Det var en mand, der demonstrerede “Don’t tell me you’re funny – tell me your joke”. Han havde en enestående god idé, som han gennemførte. Det er aldrig sjovt at skulle ringe til folk og sige, at de ikke har fået jobbet – men at ringe til en mand, der på det nærmeste har fået sat benet af ved knæet p.g.a. forfrysninger fra jobansøgning til os … dét er ekstra hårdt,” siger Ulrik Juul.

Han har ikke jobbet til Kent Riddersholm Nielsen, men håber at andre har.

“Jeg tøver ikke med at anbefale ham til et andet bureau. Og jeg håber og ønsker, at de har plads til Kent,” siger Ulrik Juul.

Det håber hovedpersonen også. Den kreative snemand har valgt at bruge afslaget konstruktivt – ved at opfordre virksomheder til at tage kontakt til ham. Og selv om den nok-så-omtalte ansøgning var kunstfærdigt ud med skovl i sneen, så er det især inden for online kommunikation og kreativ PR, at Kent Riddersholm Nielsen ser sine forcer – skriver han i en mail til Bureaubiz.

Interesserede arbejdsgivere opfordres til at tage kontakt til Kent Riddersholm Nielsen, så han kan få sit drømmejob. Skriv til kent_ridder@yahoo.dk og få tilsendt et CV.

 

Kommentarer

  1. Det er tilsyneladende ikke nok at være “Kent”. Havde jeg budgettet tog jeg Kent ind på prøve i en måned eller to – tvivler på der kun er én god idé i ham. Og så må der ligge en god medieomtale for det bureau der vover det…specielt hvis de nu tænker lidt ud af boksen og sender ham en “besked” skrevet i sandet på en palmeø eller med ild. Der er generelt for lidt ild i ansøgninger…eller?

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club