Af Peter Engholm 25@mail.dk

Tidligere Kontrapunkt-direktør står bag den internationale portal, Boblr.com, hvor virksomheder lægger kreative opgaver ud i fri konkurrence.

Dong Energy har udlovet en dusør på 100.000 kr. til den, der kan udvikle et unikt kundeloyalitetsprogram. Det sker ifølge Børsen MedieMarked på Boblr.com, hvor de nuværende 2.000 medlemmer af sitet kan byde ind på opgaven – en såkaldt challenge.

Bag Boblr.com står Malene Vejlsgaard, tidligere direktør for Kontrapunkt, og med denne nye måde at udveklse kreativitet mellem kunder og bureauer vil hun gøre op de konforme bureaukonkurrencer, hvor kreativitet ofte bliver kvalt i administration.

Foreløbig har fem virksomheder betalt 3.000 euro hver for at få deres challenge lagt på sitet. Kunden bestemmer selv belønningen for den bedste idé – et beløb, der dog skal oplyses på forhånd, skriver Børsen MedieMarked.

Hvis fem af de indsendte løsninger lever op til en række kriterier, er kunden forpligtet til at udpege og betale en vinder.

Blandt de foreløbig 2.000 medlemmer fra en række lande er både studerende, freelancere og bureauer, f.eks. Saatchi Design i Sydney.

Kommentarer

  1. Fedt koncept Marlene! Vi har lavet det samme! 🙂 Min makker og jeg har netop lanceret betaversionen af Publicbrainstorm.dk. Vores fokus er på unge danske kreative og vores første kunde er Dansk Flygtningehjælp. Tjek det ud ved lejlighed.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club