Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

DRRB’s Mediaindex viser fortsat stærke takter. specielt tv trækker op.

TV 2 har udsolgt i øjeblikket, og også Viasat har perioder med udsolgt. Det går kort sagt rigtig godt med salget af tv-reklamer.

Og det har det gjort i en periode, kan man konstatere i DRRB’s Mediaindex for maj.

Indexet bygger på indberetninger fra mediabureauerne, og der er således tale om reel omsætning efter fratræk af rabatter.

Til gengæld er hele markedet ikke med i alle mediagrupper.

Men på tv bliver næsten hele omsætningen kanaliseret gennem mediabureauerne, og her gik det forrygende i maj, hvor indexet landede på 147.

Tv er indexets største mediagruppe, og fylder derfor godt i det samlede tal, der gav en vækst på 4 pct.

Andre Mediagrupper som f.eks. dagblade halter fortsat.

DRRB’s Mediaindex, Maj (År-til-dato i parentes)

  • Dagblade 92 (95)
  • Magasiner og ugeblade 114 (91)
  • Fagblade 75 (74)
  • Ugeaviser 92 (85)
  • Tv 147 (107)
  • Radio 68 (88)
  • Biograf 47 (105)
  • Outdoor 122 (111)
  • Internet 139 (119)

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club