TV 2 har udsolgt i øjeblikket, og også Viasat har perioder med udsolgt. Det går kort sagt rigtig godt med salget af tv-reklamer.
Og det har det gjort i en periode, kan man konstatere i DRRB’s Mediaindex for maj.
Indexet bygger på indberetninger fra mediabureauerne, og der er således tale om reel omsætning efter fratræk af rabatter.
Til gengæld er hele markedet ikke med i alle mediagrupper.
Men på tv bliver næsten hele omsætningen kanaliseret gennem mediabureauerne, og her gik det forrygende i maj, hvor indexet landede på 147.
Tv er indexets største mediagruppe, og fylder derfor godt i det samlede tal, der gav en vækst på 4 pct.
Andre Mediagrupper som f.eks. dagblade halter fortsat.
DRRB’s Mediaindex, Maj (År-til-dato i parentes)
- Dagblade 92 (95)
- Magasiner og ugeblade 114 (91)
- Fagblade 75 (74)
- Ugeaviser 92 (85)
- Tv 147 (107)
- Radio 68 (88)
- Biograf 47 (105)
- Outdoor 122 (111)
- Internet 139 (119)