Bureaubiz kan om et par måneder fejre otte års fødselsdag. Det forhindrer os desværre ikke i at risikere at være tynget af vores fortid.
I hvert fald lyder en kontant kritik på LinkedIn, at vi – i lighed med Markedsføring.dk – ikke formår at dække de nye branche-transformerende discipliner. Den kritik vil vi ikke forholde vores læsere. Afsenderen er Jacob Knobel, der er Product Director i Densou Trading Desk, og her er ordene:
Hvad skal der blive af Markedsforing.dk og Bureaubiz?
Digital annoncering er en betydningsfuld kanal for annoncører. Det er en kanal under beskydning og i forandring. Vi har været i dialog med Markedsforing.dk og Bureaubiz i 2 år for at italesætte forandringerne i digital annoncering.
Vi er desværre ikke lykkedes. I to år er der ikke bragt én artikel om:
- EUs nye tiltag omkring data- og privatlivsbeskyttelse
- Skiftet fra Flash til HTML5
- Den massive innovation og funding der finder sted i Danmark, Europa og på verdensplan
- Nye medier som Buzzfeed, BusinessInsider samt danske Bite og Digout
I mellemtiden i den digitale industri
Vores arbejde i Densou Trading Desk er omtalt i alt fra AdExchanger, Forbes, BT og nu selv Eurowoman. Der er ikke et ord om os i de danske branchemedier, der har fokus på traditionelle bureau pitches og prisvindende reklamefilm. Vi har i mellemtiden fået international anerkendelse for vores bestræbelser på at digitalisere rubrikannoncering, stoppe ad blocking og afvikle dataintensive digitale kampagner.
Såvidt digital paid media – mon ikke der sidder dygtige danske virksomheder indenfor content marketing, PR, social, account based marketing, martech, adtech med samme opfattelse af, at virkeligheden og det danske mediebillede er et årti fra hinanden?
Kodak, Nokia og nu danske de branchemedier?
Jeg tror desværre, at vi er vidne til de danske branchemediers Nokia-øjeblik. Tynget af deres fortid kan de ikke omstille sig til at dække de nye discipliner, der transformerer branchen i disse dage.
Densou Trading Desk leder efter virksomheder og eksperter, der kunne tænke sig at stå bag et nyt branchemedie med fokus på fremtidens discipliner. Densou Trading Desk er villige til at afholde teknik, design, redaktion og vedligeholdelse.
Hvis du kunne tænke dig at offentliggøre dine tanker som faglig meningsdanner i den digitale branche, kan du tage fat i Anders Elley og Jacob Knobel på info@tradingdesk.dk.
Kommentar fra Finn Graversen:
Det er ganske rigtigt, at jeg har været tilbageholdende med at tage imod en invitation fra Densou Trading Desk. Det er dog kun et halvt år siden, og henvendelsen handlede om at skrive om Densou. Men jeg må indrømme, at når et lille og relativt nyt bureau vil tale om bl.a. fraud på det digitale annoncemarked, om at de har udviklet en teknologi, der vil demokratisere annoncemarkedet samt konkurrere med verdens største teknologi-virksomheder, så opstår der en vis tilbageholdenhed.
Jeg vil ikke udelukke, at de kan noget – jeg har faktisk hørt godt om dem – men selvom jeg har spurgt lidt til dem hos andre, så står det ikke lysende klart for mig, hvad de kan, som andre ikke kan. Og derfor er min skepsis blevet hængende.
Det betyder dog ikke, at vi ikke vil skrive om dem. Det bliver bare et spørgsmål om vinklen. Men det kan f.eks. blive, når de her i løbet af foråret aflægger deres andet regnskab. For lige som med mange andre bureauer, så agter vi selvfølgelig at følge dem som selskab.