Der var 101 indsendte DM-arbejder til Direct Marketing Prisen, og 55 kom på shortlisten. Det blev diskuteret, om shortlisten var for lang – og den har i al fald været så omfattende, at det har givet knuder for uddeleren.
“Der er desværre sket en menneskelig fejl ved udsendelsen af diplomer til de nominerede til DM-Prisen. Det betyder, at modtagerne har fået et forkert diplom, men vi har orienteret alle berørte direkte, og i løbet af denne uge vil de nominerede modtage det rigtige diplom,” siger Søren-Michael Pihl, underdirektør i Post Danmark.
De 29 bureauer bag de nominede arbejder fik rette følgebrev – men samtidig også et diplom, der ikke matchede brevet, altså med et andet bureau-navn. Det nåede at give lidt misforståelser blandt bureauerne om hvem, der er givet fald var nomineret.
“Fejlen har ingen betydning for bedømmelsesprocessen eller for selve prisuddelingen,” understreger Søren-Michael Pihl.
Når nu afsenderen er Post Danmark, og når nu anledningen er Direct Marketing Prisen – så er det vel ekstra ærgerligt, når der sker sådan en forbytning …
“Det er selvfølgelig brandærgeligt, at sådan noget sker i denne sammenhæng, men vi kan ikke andet end at beklage fejlen,” siger Søren-Michael Pihl.