Af Peter Engholm 25@mail.dk

De 55 direct marketing-arbejder på shortlisten til DM Prisen har modtaget korrekt følgebrev og et forbyttet diplom. Post Danmark har ringet rundt til samtlige bureauer.

Der var 101 indsendte DM-arbejder til Direct Marketing Prisen, og 55 kom på shortlisten. Det blev diskuteret, om shortlisten var for lang – og den har i al fald været så omfattende, at det har givet knuder for uddeleren.

“Der er desværre sket en menneskelig fejl ved udsendelsen af diplomer til de nominerede til DM-Prisen. Det betyder, at modtagerne har fået et forkert diplom, men vi har orienteret alle berørte direkte, og i løbet af denne uge vil de nominerede modtage det rigtige diplom,” siger Søren-Michael Pihl, underdirektør i Post Danmark.

De 29 bureauer bag de nominede arbejder fik rette følgebrev – men samtidig også et diplom, der ikke matchede brevet, altså med et andet bureau-navn. Det nåede at give lidt misforståelser blandt bureauerne om hvem, der er givet fald var nomineret.

“Fejlen har ingen betydning for bedømmelsesprocessen eller for selve prisuddelingen,” understreger Søren-Michael Pihl.

Når nu afsenderen er Post Danmark, og når nu anledningen er Direct Marketing Prisen – så er det vel ekstra ærgerligt, når der sker sådan en forbytning …

“Det er selvfølgelig brandærgeligt, at sådan noget sker i denne sammenhæng, men vi kan ikke andet end at beklage fejlen,” siger Søren-Michael Pihl.

Kommentarer

  1. Så er der vist blevet tidlig agurketid på redaktionen…

    Og hvis der er nogen bureauer der er blevet forvirret og har misforstået deres nominering, så synes jeg faktisk det er endnu mere komisk end selve fejlforsendelsen 😉

    Jeg fik selv et meget proaktiv servicekald. Fejl sker, og så vidt jeg husker, så har jeg også begået en fejl – mener det var sommeren 1983…

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club