Sneakers-butikkerne The Athletes Foot skal vokse. Der er lagt en ny europæisk strategi og skabt en ny indretning – men med stærkt dansk aftryk. Kunde & Co har været involveret i strategi og indretning, og Danmark bliver premiere-land for den nye satsning.
Det er Intersport-kæden, der ejer The Athletes Foot. I denne uge åbnes der to nye danske butikker, i april følger endnu en og flere ventes at komme til i løbet af året.
Det er fynske OBI Sport A/S, der står bag de nye butikker. Selskabet har også fornylig overtaget driften af Intersports hovedkontor.
“Vi bliver de første overhovedet til at præsentere den indretning og det koncept som er udviklet til at kickstarte The Athletes Foot i Europa. Butikkerne er rendyrket sport/lifestyle med respekt for Sneakers kulturen og dens rødder helt tilbage i 80’erne. Nu åbner vi i første omgang tre butikker, men vi har allerede identificeret en række placeringer, som vil være oplagte at satse på, CEO siger Peter Lau Larsen, Obi Sport.
The Athletes Foot åbnede sine første to butikker i Danmark allerede i 90’erne med placeringer på Strøget i København og i Lyngby Storcenter. De to butikker er ejet af Ginsborg-familien, som også står bag tøjkæderne Deres, Sparkz og Black og direktør Mike Ginsborg ser frem til at The Athletes Foot nu styrkes i Danmark.
“Vi får en helt anden gennemslagskraft, når vi bliver synlige i en større del af landet. The Athletes Foot har både produkterne og udvalget til at drive udviklingen og sætte standarden indenfor sport/lifestyle i Danmark,” siger Mike Ginsborg.
Lige nu er der butikker på vej i Amsterdam, Athen og Istanbul og Intersport vil satse benhårdt på at udvikle kæden i de kommende år. De to første nye danske butikker åbnes i Frederiksberg Centeret og i Rosengårdscenteret i Odense.
“Vi oplever i vores sportsbutikker en efterspørgsel på unikke sneakers/fritidssko. Sport bliver i højere og højere grad en livsstil og med The Athletes Foot får vi muligheden for at give vores kunder et udvalg indenfor sport/lifestyle som de ikke møder i en traditionel sportsbutik. Danskerne har manglet en kæde med et rendyrket sneakers koncept, hvor kunderne kan købe eksklusive modeller, som de ikke kan finde i sportsbutikkerne,” siger Peter Lau Larsen.